اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری شهرداری کرج و جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به اینکه مشکل اصلی صاحبان مشاغل خانگی عدم دسترسی به بازار فروش مناسب است، گفت: مهمترین مانع رونق کسب و کارهای خانگی در البرز رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احمدرضا فیروزی ظهر پنجشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان جهاد دانشگاهی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج جهت راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز، اظهار کرد: برای حوزه مشاغل خانگی بیش از ۳۰۰ رشته تعریف شده که همگی آنها ظرفیت مناسبی برای درآمدزایی در حوزه کسب و کارهای کوچک دارند.

وی ادامه داد: تا قبل از سال ۹۰ کسب و کارهای حوزه مشاغل خانگی هیچ شناسنامه‌ای نداشتند و صاحبان این مشاغل به نوعی به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به اجرای طرح ملی اشتغال خانگی از سال گذشته، اضافه کرد: سال گذشته ۹ استان به صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شدند ولی امسال هر ۳۱ استان مجری این طرح هستند.

فیروزی با بیان اینکه سهمیه استان البرز در اجرای طرح ملی مشاغل خانوادگی دو هزار و ۵۰۰ شغل است، افزود: در فاز اول اجرای این طرح بنا بود فرصت‌ها و مزایای استان در حوزه ایجاد مشاغل خانگی بررسی شود.

وی تاکید کرد: فاز دوم به شناسایی، جذب و ثبت نام متقاضیان و پیشرانان مشاغل خانگی اختصاص یافته و در فاز سوم هم بنا است علاوه بر مشاوره، آموزش و توانمندسازی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی، زمینه ارتباط آنها با بازار فروش فراهم شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز توضیح داد: در فاز سوم هدفگذاری شده تا صاحبان مشاغل خانگی از طریق فضاهای فیزیکی و مجازی مناسب بتوانند به بازار فروش متصل شوند.

فیروزی با اشاره به اینکه مشکل اصلی صاحبان مشاغل خانگی عدم دسترسی به بازار فروش مناسب است، گفت: امیدواریم با راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان و همچنین راه اندازی بخش نمایشگاهی و عرضه مستقیم کالاهای تولید شده در این حوزه، یکی از مهمترین موانع توسعه کسب و کارهای کوچک و خرد استان برطرف شود.

وی با اشاره به همکاری مناسب شهرداری برای راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان، گفت: مسلم است هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند خدمات مورد نیاز شهروندان را به خوبی ارائه دهد و در اجرای طرح‌های خود موفق شود و تحقق این هدف نیاز به تعامل و همکاری مشترک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =