در خانه بمانید - کراپ‌شده

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: اگر مردم به نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت باشند، ممکن است این شب یلدا آخرین شب یلدایی باشد که برخی از افراد مسن فامیل تجربه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد بابایی با اشاره به اینکه البرز در حال حاضر در شرایط شکننده‌ای از لحاظ شیوع کرونا قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال، شاهد بسته شدن در و پنجره‌ها هستیم که این امر فضای مناسبی برای شیوع کرونا ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: با بسته شدن در و پنجره‌ها میزان تهویه هوا به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد به همین دلیل مردم باید بیش از پیش در فضاهای بسته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه مردم در شب یلدا باید در خانه بمانند، توضیح داد: نگرانی فعلی ما دورهمی مردم در طولانی ترین شب سال است که ممکن است باعث بازگشت سیر صعودی ابتلا به کرونا شود.

بابایی اضافه کرد: مردم در این شب اغلب به دیدار بزرگترها و افراد مسن فامیل می روند که همین امر خطرات جدی برای سلامت این عزیزان در پی دارد.

وی تاکید کرد: اگر مردم به نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت باشند، ممکن است این شب یلدا آخرین شب یلدایی باشد که برخی از افراد مسن فامیل تجربه می‌کنند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تاکید کرد: فراموش نکنیم با توجه به اینکه مردم در این شب در فضای بسته و با تهویه نامناسب دور هم جمع می شوند، حتی اگر ماسک هم استفاده کنند، اگر به مدت طولانی کنار هم جمع شوند، اگر فردی ناقل باشد احتمال انتقال ویروس به آنها وجود دارد.

بابایی گفت: مهمترین عامل ایجاد موج سوم شیوع کرونا دورهمی‌های مردم بوده به همین دلیل نباید اجازه دهیم این اتفاق دوباره تکرار شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا وضعیت اعمال محدودیت برای شب یلدا مشخص شده، گفت: هنوز دستوری از ستاد کرونا ابلاغ نشده و پیشنهاداتی در خصوص اعمال محدودیت از ساعت شش عصر و حتی تعطیلی شنبه و یکشنبه ارائه شده که در صورت نهایی شدن ابلاغ می شود.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثابت است و امیدواریم با همکاری مردم به زودی شاهد به صفر رسیدن تعداد فوتی‌های ناشی از شیوع کرونا در استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =