درخت بکاریم - کراپ‌شده

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به راه‌اندازی پویش کاشت نهال به درخواست شهروندان، گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۱۴۷ به‌صورت رایگان و به یاد کسانی که دوست دارند، درخت بکارند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با اعلام راه‌اندازی پویش کاشت نهال به درخواست شهروندان، اظهار کرد: با اجرای صحیح این پویش گامی مهمی در جلب مشارکت شهروندان برای حفظ فضای سبز و تحقق شعار «کرج، شهری دوستدار محیط‌زیست» برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: در این پویش شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۱۴۷ به‌صورت رایگان و به یاد کسانی که دوست دارند، درخت بکارند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: هر شهروند با مشارکت در کاشت یک درخت و نهال علاوه بر زنده نگاه‌داشتن یاد عزیزان خود می‌تواند در فواید و ثمرات حاصل از کاشت درخت ازجمله کاهش آلودگی هوا سهیم باشد.

بضاعتی پور با اشاره به اجرایی شدن پویش «جای درختان کرج را خالی نخواهیم گذاشت» طی سال‌های گذشته، گفت: سازمان با اجرای این طرح که با استقبال خوب شهروندان مواجه شد به درخواست شهروندان نسبت به کاشت نهال در منازل شخصی و محله‌های مناطق دهگانه شهر اقدام کرد که این مهم علاوه برافزایش سرانه فضای سبز محلات زمینه‌ساز علاقه مردم به کاشت درخت نیز شد.

وی یکی از اهداف مهم اجرای این طرح‌ها را نگهداری بهینه از فضای سبز احداثی عنوان کرد و گفت: متأسفانه شیوع بیماری کرونا طرح‌های حضوری و مشارکت شهروندان را با محدودیت مواجه کرده که با راه‌اندازی این‌گونه برنامه‌های فرهنگی و پویش‌های خلاقانه می‌توان زمینه مشارکت خلاق شهروندان را به‌صورت غیرحضوری فراهم کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در این پویش اطلاعات شناسنامه‌ای اعم از نام و نام خانوادگی درخواست‌کننده، گونه و محل کاشت درخت در قالب یک پلاک به متقاضی ارسال پیامک اعلام خواهد شد.

بضاعتی پور ضمن دعوت از عموم شهروندان برای مشارکت در پویش «کاشت نهال به درخواست شما توسط ما» تأکید کرد که حفاظت از درختان موجود اهمیت و ضرورت بیشتری نسبت به کاشت درخت دارد و در این خصوص برنامه‌ریزی لازم توسط کارشناسان فضای سبز امور مناطق و سازمان پیش‌بینی‌شده است.

وی از شهروندان خواست در نگهداری از درختان این سرمایه‌های طبیعی شهر کوشا باشند و گفت: اجرای صحیح این پویش‌ها می‌تواند گامی در جلب مشارکت همشهریان در حفظ فضای سبز و تحقق آرمان (کرج، شهری دوستدار محیط‌زیست) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =