بیماران کرونایی

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: تخت‌های خالی در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان نوید بخش سیر نزولی این بیماری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: طی دو هفته اخیر تعداد مبتلایان، بستری شده‌ها و فوتی های ناشی از شیوع کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جا خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل تعداد فوتی‌ها به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد کرونای  دانشگاه علوم پزشکی استان البرز توضیح داد: در حال حاضر تخت‌های بخش‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان تقریبا خالی است و این نوید بخش سیر نزولی این بیماری است.

بابایی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی نباید مردم را نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی تفاوت کند، افزود: اگر مردم خسته بشوند و توصیه ها را جدی نگیرند، شاهد موج چهارم شیوع در استان خواهیم بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا نمونه‌ای از کرونای انگلیسی در استان مشاهده شده است، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این ویروس از ابتدا تا کنون ۷۰۰ بار جهش داشته و نوعی که به تازگی در انگلیس مشاهده شده ۷۰ درصد قدرت سرایت بیشتری دارد.

سخنگوی ستاد کرونای  دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اضافه کرد: فعلا نمونه‌ای از کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده و امیدواریم با رعایت پروتکل ها از سوی مردم بتوانیم این ویروس را کنترل  کنیم.

بابایی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون دو هزار و ۵۵۰ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =