بیماران کرونایی

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه در حال حاضر البرز شرایط شکننده‌ای دارد، گفت: شرایط فصلی و محیطی برای شروع موج چهارم بیماری مهیا است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز، اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای طرح جامع ستاد کرونا از ابتدای آذر ماه تا کنون شاهد سیر نزولی شیوع کرونا در کل کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان  فوتی‌های این بیماری در کشور به کمتر از ۱۲۰ نفر رسیده، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در استان البرز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و ۳۵۹ نفر هم در بیمارستان‌ها بستری هستند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اضافه کرد: خوشبختانه البرز در موج سوم شیوع در کنترل این بیماری بسیار موفق بوده و به جز کرج که در وضعیت نارنجی قرار دارد بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند این در حالی است که هنوز برخی استان‌های کشور در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

بابایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر البرز در شرایط شکننده‌ای قرار دارد، گفت: شرایط فصلی و محیطی برای شروع موج چهارم بیماری مهیا است به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود نسبت به رعایت بهداشت دست، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در دورهمی‌ها و مکان‌های شلوغ و سربسته توجه کافی داشته باشند و از رعایت پروتکل‌ها خسته نشوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اغلب تخت‌های عادی در بیمارستان‌های استان خالی است، افزود: با کاهش تعداد بیماران بستری، کادر بهداشت و درمان توانسته اند نفسی تازه کنند و بعد از تحمل فشار چند ماهه کمی استراحت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =