افتتاح ساختمان کانون پرورش فکری کرودکان و نوجوانان استان البرز

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اجرای پروژه‌های بزرگ در دوره پنجم، گفت: احداث ۱۶ پارک در نقاط مختلف شهر ازجمله این پروژه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد عصر شنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز که بااعتبار ۵۰ میلیاردی از منابع شهرداری کرج تکمیل شد و در اختیار این نهاد قرار گرفت، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت مظلومانه فاطمه زهرا (س) و فرارسیدن نخستین سالگرد عروج شهید سلیمانی، اظهار کرد: در طول سه سال و نیم گذشته طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی در شهر اجرایی شده که بخشی از این پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری می‌شوند.

وی بابیان اینکه انجام هزار و ۸۰۰ هکتار جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز در شهر ازجمله این اقدامات به شمار می‌رود، ادامه داد: پروژه‌های بزرگ عمرانی باهدف کاهش آلودگی هوا ازجمله در زمینه‌های توسعه فضای سبز، راه‌اندازی قطار شهری، ساخت آزادراه و ایجاد بوستان‌های تفریحی طی دوره پنجم شورای شهر کرج اجرایی شده که البته این فعالیت‌ها به‌خوبی اطلاع‌رسانی نشده و این انتقاد به‌درستی وارد است.

رئیس شورای شهر کرج بابیان اینکه پروژه‌های بزرگ و کوچک عمرانی ازجمله پنج فاز از تقاطع غیرهمسطح حصارک را تکمیل کردیم و یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز به پروژه عظیم قطار شهری تزریق‌شده است، گفت: فاز یک خط ۲ قطار شهری به طول ۶.۵ کیلومتر بین گلشهر تا چهارراه طالقانی تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود ضمن آنکه فاز دو این خط بین چهارراه طالقانی و پل شهید سلطانی نیز در دست تکمیل قرار خواهد گرفت.

سلیم نژاد یادآور شد: بزرگراه شمالی به طول ۱۷.۵ کیلومتر یکی از پروژه‌های عظیم در دست اجرا است که به محل تردد خودروهای عبوری پایتخت و سایر مناطق کشور تبدیل خواهد شد اما بخش عمده هزینه آن توسط مدیریت شهری کرج تأمین‌شده و قرار است که بخشی از این پروژه در آینده نزدیک زیر بار ترافیک برود ضمن آنکه مقرر و موافقت شده پس از تکمیل پروژه تا ۳۰ درصد از درآمدهای حاصل از نصب عوارضی به خزانه شهر واریز شود.

وی بابیان اینکه در این دوره ۱۶ پارک بزرگ، متوسط و کوچک در کرج ساخته‌شده است، گفت: اکنون پارک بزرگ اقوام ایرانی که دربرگیرنده نمادهای تمام استان‌های کشور است بااعتبار ۵۰ میلیارد تومان در دست‌ساخت است و امسال بهره‌برداری می‌شود. همچنین در این مدت ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری‌شده ضمن آنکه به‌زودی ۲۰ دستگاه دیگر به ناوگان اتوبوس‌رانی افزوده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه دوره کنونی مدیریت شهری به رغم کاستی های فراوان و کمبود منابع مالی و درآمدی موفق به انجام کارهای بزرگی شد که ماندگار خواهند شد، گفت: احداث ۱۶ پارک در نقاط مختلف شهر تنها موردی از اقدامات صورت گرفته است و در مجموع عملکرد خوبی در حوزه توسعه فضای سبز ثبت شده است.

سلیم نژاد با اشاره به احداث ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز توسط شهرداری کرج، گفت: این مجموعه با وسعت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع با ظرفیت‌های مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باارزش ۵۰ میلیارد ریال تکمیل و در اختیار اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =