• ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
  • کد خبر: 76250
کرونا

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کسانی که هیچگونه دانشی در زمینه واکسن کرونا ندارند حق ندارند در خصوص کیفیت، زدن یا نزدن واکسن و ... اظهار نظر و اذهان جامعه را دچار تشویش کنند .

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد نوری سپهر در مورد اثر بخشی و لزوم تزریق واکسن کرونا  اظهار کرد: وجود واکسن برای بسیاری از بیماری‌های واگیر، انقلابی در دانش پزشکی بود و دلیل مهم در مهار بسیار از بیماری‌ها و ریشه کن شدن  آنها، تولید واکسن بوده است؛ مثل واکسن فلج اطفال، سرخک، سرخجه، دیفتری، کزاز، سیاسرفه، آبله و ... از جمله واکسن‌هایی است که در طول تاریخ بشریت را از درد و رنج این بیماری‌ها در امان نگه داشته است .

وی افزود:  بیماری واگیردار کرونا هم یکی از بیماری‌های نوظهور است که دنیا در تلاش برای تولید واکسن آن است و به موفقیت‌هایی هم دست یافته است .

 نوری سپهر ادامه داد: کسانی که هیچگونه دانشی در این زمینه ندارند حق ندارند در خصوص کیفیت، زدن یا نزدن واکسن و ... اظهار نظر و اذهان جامعه را دچار تشویش کنند .در جمهوری اسلامی ایران وزارت بهداشت مرجع تصمیم گیری و تشخیص در این زمینه است.

وی ادامه داد: تولید واکسن در دنیا فرآیندی دارد که اگر از تمامی این مراحل و آزمون‌ها با موفقیت عبور و سازمان بهداشت جهانی تایید کند، برای استفاده از آن اقدام می گردد . لذا واکسن‌هایی که تا کنون از این سازمان مجوز گرفتند مورد تایید هستند. بنابراین واکسن‌هایی که وزارت بهداشت قرار است از خارج کشور تهیه کنند، چنانچه تمام مراحل را گذرانده باشند قابل استفاده است .

 وی تصریح کرد: با بروز عوارض در تعداد اندکی از جامعه نمی‌شود واکسن را زیر سوال برد بنابراین مردم به حرف‌های غیر علمی در  شبکه‌های مجازی توجه نکنند و فقط به نظرات مراجع ذیصلاح، همچون دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت توجه کنند.

وی در خصوص تزریق عمومی واکسن گفت: مرحله اول کادر بهداشت و درمان و گروه‌های پر خطر هستند و پس از آن برای متقاضیان دیگر هم اقدام می‌شود .‌

 نوری سپهر گفت:  اگر فرد عادی نخواهد واکسن بزند هیچ اشکالی ندارد و اجباری در کار نیست.

معاون تحقیقات علوم پزشکی البرز گفت: ایران سابقه ۱۰۰ ساله در تولید واکسن دارد و زمانی که در کشور ما واکسن تولید و صادر می‌شد بسیاری از کشورها این دانش را نداشتند.

وی در پایان افزود: خوشبختانه در کشور چند واکسن در حال تولید و انجام مراحل آزمایشی است و مطمئن هستیم به دست متخصصان خودمان، بزودی واکسن مناسب تولید خواهد شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =