نبیونی

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج در تحقق رویدادهای مدیریت پسماند مؤثر است.

محمد نبیونی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به برگزاری رویداد شتابی که مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج برگزار کرده است، اظهار کرد: این رویداد کمیت و کیفیت بسیار خوبی داشت و از دو بعد قابل‌توجه بود.

وی ادامه داد: یک بعد استقبالی بود که علاقه‌مندان به این حوزه داشتند بعد دوم نقش متولیان در برگزاری رویداد در سطح ملی بود که شرکت‌کنندگان در سطح خوبی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

عضو شورای شهر کرج همچنین به موضوعات رویداد مذکور اشاره کرد و گفت: موضوع آخر این رویداد که در حوزه مدیریت پسماند و نوآوری در این حوزه انتخاب‌شده بود بسیار هوشمندانه بود.

نبیونی با اشاره به اینکه این روزها بحث در حوزه مدیریت پسماند زیاد است، گفت: طی یکی دو دهه اخیر پسماند، به‌عنوان یکی از معضلات کلان‌شهرها مطرح بوده و در بعضی موارد چالش‌های جدی را در حوزه مدیریت شهری ایجاد کرده است.

وی بابیان اینکه موضوع پسماند از دغدغه‌های مردم نیز هست، عنوان کرد: نوآوری در این حوزه و بیان دیدگاه‌های مختلف و استفاده از آن، همچنین در معرض قرار دادن این ایده‌ها که بر مبنای دانش و تجربه و مطالعه و خلاقیت است، می‌تواند زمینه‌های علاقه‌مندی جوانان به این حوزه را فراهم کند.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند زمینه‌ساز رفع معضل پسماند در سطح شهرها و کلان‌شهرهای کشورمان باشند، ادامه داد: حوزه پسماند قابلیت این را دارد که بخش قابل‌توجهی از اشتغال را فراهم کند و درآمد بسیار خوبی برای شهرداری‌ها و مدیریت شهری در شهرها داشته باشد.

نبیونی محیط‌زیست شهری مناسب‌تر و زیست پذیرتر را از دیگر مزایای توجه به حوزه پسماند ذکر کرد و گفت: با بهره‌گیری از نمونه رویداد انجام‌شده و کمک از برگزیدگان این رویداد می‌توان این مهم را محقق کرد.

وی ارتباط دادن برگزیدگان به کارخانه‌های نوآوری و حضورشان در مراکز رشد دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری همچنین حمایت از ایده‌های نوین را مؤثر در عملیاتی شدن این ایده‌ها دانست.

عضو شورای شهر کرج از برگزارکنندگان رویداد حوزه مدیریت پسماند قدردانی کرد و از مجموعه مدیریت شهری خواست تا حداکثر تلاش خود را برای ارتقاء بخشیدن به این مهم انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =