بزنی بیرانوند

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شهرداری کرج از شهروندان خواست افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب را به گرمخانه‌ها معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، فریده بزنی بیرانوند با اشاره به لزوم افزایش راه‌اندازی مراکزی برای اسکان بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری کرج در قالب یک گرمخانه مختص بانوان که در پارک شهید چمران و یک گرمخانه مخصوص آقایان واقع در شاه‌عباسی به کارتن‌خواب‌ها خدمات‌رسانی می‌کند که با توجه به حجم جمعیت این کلان‌شهر از شهردار درخواست راه‌اندازی گرمخانه دیگری داریم.

وی گفت: گرمخانه‌ زنان کرج در طول سال باز است و فعالیتش صرفاً به فصول سرد محدود نمی‌شود و به دلیل شرایط ویژه زنان کارتن‌خواب، گرمخانه زنان کرج در تمام طول سال پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای شهر کرج در خصوص چگونگی مطلع شدن زنان و مردان بی‌سرپناه از این امکانات، گفت: معمولاً افرادی که در این گرمخانه‌ها هستند به دو روش پذیرش‌شده‌اند؛ یکی از طریق تماس مردم با سامانه ۱۳۷ که به خدمات شهر اعلام می‌شود و دیگری از طریق خود این افراد که به همدیگر اطلاع می‌دهند.

 بزنی بیرانوند با تأکید بر این‌که سامانه ۱۳۷ به‌طور شبانه‌روز فعال است، گفت: معمولاً مردم وقتی این بی‌سرپناهان را در پارک‌ها یا مکان‌های عمومی دیگر می‌بینند، به شهرداری و یا معاونت خدمات شهر اطلاع ‌دهند تا به گرمخانه منتقل شوند.

 وی یادآور شد:با توجه به شیوع بیماری کرونا  پیمانکاران این گرمخانه‌ها روزانه ماسک در اختیار مراجعان قرار می‌دهند، علاوه براین، تب سنجی مراجعان و ضدعفونی محیط گرمخانه‌ها نیز به‌طور مستمر انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =