3

مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج از رفع تصرف پنج هزار متر زمین کشاورزی در این منطقه خبر داد و گفت: این مهم در راستای صیانت از اراضی دولتی انجام‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی آرایی اظهار کرد: در راستای صیانت از اراضی دولتی حدود پنج هزار مترمربع از اراضی کشاورزی که توسط سودجویان تصرف‌شده بود، آزادسازی شد.

وی اضافه کرد: این اراضی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی کرج و طبق هماهنگی و دستور نماینده دادستانی کرج، که مورد ساخت‌وساز غیرمجاز قرارگرفته بود در راستای اعمال ماده ۱۵ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، آزادسازی شد.

شهردار منطقه ۳ شهرداری کرج هدف از اجرای این مهم را صیانت از حقوق عمومی و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز عنوان کرد و افزود: دست‌اندازی و تصرف اراضی کشاورزی به‌منزله از بین بردن نیازهای نسل آینده محسوب می‌شود.

آرایی گفت: باوجوداینکه زمین‌های کشاورزی در قالب دارایی و قانون، مصداق مالکیت دارد، اما در واقعیت این زمین‌ها متعلق به نسل‌های آینده است و حق تغییر کاربری و از بین بردن زمین‌های کشاورزی خلاف قانون است.

وی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی مساحت ثابت دارند و در مقابل آن رشد سریع شهرها، شهرک‌ها و جمعیت را شاهد هستیم، گفت: این عدم توازن به کوچک شدن بخش کشاورزی منجر می‌شود که این امر حساسیت نسبت به بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد تا در قالب قوانین موجود در بخش کشاورزی، در راستای حفاظت از اراضی اقدامات خود را گسترش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =