بازدید

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه دونقشه‌ای بودن ساخت‌وسازها از مشکلات جدی کرج است، گفت: استانداری در این خصوص باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، اکبرسلیم نژاد در سه شنبه های نظارتی که به بازدید از منطقه سه اختصاص داشت، چند نقشه‌ای را موضوعی فرابخشی عنوان کرد و گفت: چند نقشه‌ای موضوعی فرابخشی است و متأسفانه قوانین شهرداری‌ها بازنگری نشده و کارایی خود را از دست داده‌اند، در این راستا برای کاهش تخلفات ضرورت دارد استانداری فعالانه ‌تر طرح تفصیلی شهر را تجزیه ‌و تحلیل و اقدام کند، متأسفانه این امر برای سیما و منظر شهری و آرامش مردم مناسب نیست.

وی گفت: یکی از دلایلی که مالکان مبادرت به دو نقشه‌ای کردن ساختمان‌ها می‌کنند به خاطر محدودیت‌هایی بوده که در ضوابط طرح تفصیلی، تراکم و ضوابط شهرداری وجود دارد و مالکین به لحاظ استفاده بیشتر، خلاف ضوابط اقدام به تهیه نقشه غیررسمی با تراکم بیشتر ساخت‌وساز بیشتر می‌کنند.

رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه احداث بنا بیش ‌از حد مجاز علاوه بر برهم زدن تراکم ساخت ‌و ساز می شود، افزود: این در حالی است که در مواقعی موجب سایه‌ اندازی و اشراف در ساختمان‌های هم‌جوار شده و نظام و قوانین شهرسازی را مختل می‌کند که در درازمدت تضییع حقوق مالکان هم‌جوار و شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

سلیم نژاد گفت: چند نقشه‌ای به خاطر موانع شهرسازی و برخی ضوابط شهرسازی و عدم استانداردسازی‌ها در حال اجراست و این در حالی است که ساخت‌وسازها با اصول شهرسازی منافات دارد.

به گفته وی جلوگیری از تخلف مالک در عدم اجرای ساخت‌وساز بر مبنای نقشه غیررسمی قانونی‌ترین راهکاری بوده که مالکان را مجبور به احداث ساختمان طبق نقشه رسمی کرده و از تخلف آنان جلوگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =