آیین بهره برداری از پل رودخانه دلمبر وخیابان شبنم 8 باغستان

شهردار کرج با اشاره به اینکه مهم‌ترین مطالبه ساکنان منطقه ۶ محقق شد، گفت: افتتاح پل شبنم مسیر مناسب و بدون ترافیکی برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز علی کمالی زاده عصر امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از پل رودخانه دلمبر و خیابان شبنم هشتم باغستان، با اشاره به اینکه پاسخ گویی به مشکلات شهروندان و توسعه زیرساخت‌های شهر مهمترین اولویت‌ مدیریت شهری کرج است، اظهار کرد: اتصال پل خیابان شبنم به بوستان ۹ یکی از مهمترین مطالبات ساکنان منطقه ۶ بود که سال‌ها مسکوت مانده بود.

وی توضیح داد: این خواسته پیگیری شد و با حمایت‌های اعضای شورای پنجم، پروژه احداث پل بر روی رودخانه دلمبر به تصویب رسید و برای اجرای آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

شهردار کرج اضافه کرد: عبور لوله جهت انتقال آب بخشی از پایتخت نشینان از زیر پلی که قرار بود روی رودخانه دلمبر احداث شود، یکی از مشکلات پیش روی این پروژه بود که خوشبختانه با طراحی مهندسی شده، پایه‌ها و ستون‌های این پل به گونه ای انجام شد که به لوله انتقال آب ضربه ای وارد نکند.

کمالی زاده  با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه مسیر مناسب و بدون ترافیکی برای ساکنان این محدوده ایجاد شده است، افزود: علاوه بر این با افتتاح این پروژه، زمان طلایی برای رساندن بیماران به بیمارستان البرز کاهش می یابد.

ایجاد فضای سبز در حاشیه رودخانه دلمبر

وی گفت: با توجه به اینکه برای نجات جان یک بیمار گاه ثانیه به ثانیه گذر زمان هم مهم می‌شود، بهره برداری از این پروژه می‌تواند نقش به سزایی در کاهش زمان رساندن بیماران به بیمارستان البرز توسط نیروهای اورژانس ایفا کند.

شهردار کرج با اشاره به اینکه شهروندان در مقایسه با پروژه‌های کلان شهری از پروژه‌های محله محور استقبال بیشتری می‌کنند، اضافه کرد: یکی دیگر از مطالبات ساکنان منطقه ۶ ایجاد پارک و فضای سبز در حاشیه رودخانه دلمبر (حدافاصل پل بوستان ۹ تا  بوستان۱۴) است که امیدواریم با اقدامات جهادی این امر به زودی محقق شود.

کمالی زاده با اشاره به برخی موانع اجرای پروژه‌های عمرانی در شرایط فعلی، ادامه داد: به واسطه آلودگی هوا، برودت هوا و مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی حتی در تامین شن، ماسه و سیمان با مشکل مواجه هستیم.

افزایش قیمت سرعت تکمیل پروژه ها را کند می کند

وی تاکید کرد: متاسفانه سیمان از تنی ۲۷۰ هزار تومان به تنی یک میلیون تومان و قیر از تنی یک میلیون و نیم به حدود ۷ میلیون تومان رسیده است که این تورم و افزایش قیمت سرعت تکمیل پروژه ها را کند می کند.

شهردار کرج توضیح داد: عدم ثبات اقتصادی و تورم که ناشی از اعمال تحریم ها است باعث شده هزینه‌های اجرای پروژه‌های عمرانی به شدت افزایش پیدا کند.

کمالی زاده افزود: سال ۹۸ و ۹۹ جزء سخت ترین سال ها در طول ۴۰ سال گذشته از لحاظ اقتصادی بوده ولی علی رغم این فشارها پروژه های کلیدی و استراتژیک شهر تعطیل نشده و با سرعت قابل قبولی در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه  قطار شهری کرج یکی از این پروژه های کلیدی است، گفت: با پیگیری شورای پنجم به دنبال آن هستیم که قطاری که چند سال پیش خریداری شده از شفتی که در حال احداث است وارد تونل شود و بر روی ریل قرار بگیرد.

توزیع ۲۷ هزار تن آسفالت در منطقه ۶

شهردار کرج ادامه داد: پیمانکاربرای بهره برداری از ایستگاه های حدافاصل ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه آیت الله طالقانی اردیبهشت سال آینده را وعده داده ولی در تلاشیم این مسیر تا قبل از پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی همچنین اضافه کرد: کمربند شمالی نیز از دیگر پروژه های مهم کلان‌شهر کرج است که برای تکمیل آن موفق شده ایم ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه از دولت دریافت کنیم که این امر سرعت و تحویل آن به شهروندان را افزایش می دهد.

شهردار کرج با اشاره به اینکه نهضت آسفالت در کرج ادامه دارد، افزود: امسال ۲۷ هزار تن آسفالت در منطقه ۶ به عنوان متراکم ترین منطقه شهرداری کرج توزیع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =