حسین محمدی.رییس کمیسیون محیط زیست

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر کرج از شهرداری خواست برای نظارت هرچه بهتر کیوسک‌های مطبوعاتی را شناسنامه‌دار کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، حسین محمدی در بیست و سومین کمیسیون خدمات شهری با تأکید بر ساماندهی کیوسک‌های غیرمجاز مطبوعاتی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از کیوسک‌های مطبوعاتی شهرستان تنها نام فروش مطبوعات را یدک می‌کشند و بیشتر در حوزه فروش سایر اقلام فعالیت می‌کنند، برخی از دکه‌ها فاقد مجوز از شهرداری هستند.

وی با تأکید بر ساماندهی و زیباسازی دکه‌های سطح شهر، افزود: باوجوداینکه سال‌ها است صحبت از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی و برخورد با تخلفات است هنوز شهرداری به دلیل مقاومت کیوسک داران نتوانسته در این امر موفق باشد.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر کرج بیان کرد: درگذشته این دکه‌ها برای مطبوعات پیش‌بینی‌شده بودند، اما امروز همه‌چیز مانند خوراکی و مجله و دخانیات را ارائه می‌دهند که این مدل بهره‌برداری هم مورد تائید ما نیست و هم از سوی اتحادیه مجوز ندارد.

محمدی شد: بهره‌برداری از دکه‌ها به‌صورت سلیقه‌ای و بنا به نیاز اقتصادی دکه‌داران تغییر شکل یافته و به معضل تبدیل‌شده است.

وی بابیان اینکه قطعاً هدف ما از فعالیت دکه‌ها عرضه مواد غذایی نیست بلکه کمک به رشد فرهنگ و عرضه محصولات فرهنگی است، تأکید کرد: همچنین سد معبر و مشکل رفت‌وآمد مردم در پیاده‌روهای مناطق مرکزی شهر، سر کوچه‌ها و خیابان‌هایی که کیوسک‌ها قرار دارند، علاوه بر نازیبایی ظاهری شهر باعث مشکلات بهداشتی شده از دیگر معضلات مربوط به این کیوسک‌هاست.

به گفته، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر کرج کیوسک‌های مطبوعاتی با توجه به عنوانی که بر روی آن‌ها هست باید بیشتر فضای خود را به فروش مطبوعات و نشریات اختصاص دهند درحالی‌که برعکس بوده و در کنار فروش دیگر اقلام فضای کوچکی را به مطبوعات اختصاص می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =