6

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای پویش «درخت دوستی بنشانیم» خبر داد که در امتداد پویش «کاشت نهال به درخواست شهروندان» اجرا می شود.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با اعلام این خبر اظهار کرد: فعالیت‌های مربوط به حوزه کاشت و نگهداری درختان در این سازمان تنها محدود به هفته درختکاری نمی‌شود و هرساله با آغاز سرما و زمان مناسب غرس نهال برنامه‌های جدید و متنوعی برای مشارکت شهروندان در امر کاشت درخت برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: این طرح در ادامه پویش «درخت دوستی بنشانیم» و «جای درختان کرج را خالی نخواهیم گذاشت» اجرایی می‌شود و سازمان به نیابت از شهروندان بر اساس درخواست آن‌ها از طریق دریافت پیامک به‌صورت رایگان و به یاد کسانی که دوستشان دارند آن‌ها در اراضی حلقه دره درخت غرس می‌کند.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج همچنین به شناسنامه‌دار کردن درختان این طرح اشاره کرد و گفت: درج اطلاعات شناسنامه‌ای این عزیزان در قالب یک پلاک تهیه‌شده و تصویر آن برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

بضاعتی پور با توضیح اینکه سال گذشته نیز کاشت نهال در طرح همدلی با خانواده متوفیانِ ویروس کرونا در قالب طرح ملی «غمگساران جوان» برگزار شد افزود: این طرح با مشارکت جمعیت هلال‌احمر کرج به‌منظور تسکین آلام خانواده‌های داغدار برگزار شد.

وی اضافه کرد: شیوع کرونا، تاروپود روزمرگی‌ها ازجمله بسیاری از برنامه‌های جمعی و مشارکتی  را ازهم‌گسیخته است اما همچنان می‌توان با روش‌های جایگزین و خلاق، برنامه‌هایی را اجرا کرد که درختکاری یکی از آن‌هاست.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: یکی از حوزه‌هایی که به‌شدت مشارکت مردم در آن احساس می‌شود، کاشت و نگهداری درختان است تا آنجایی که مدیریت شهری تمام سعی خود را بر این موضوع نهاده و با اجرای طرح‌های مختلفی مانند توزیع نهال رایگان، کاشت درخت رایگان، برگزاری جشنواره‌های گوناگون، ثبت درخت به نام عزیزان و متوفیان و... تلاش کرده است مردم را به این موضوع علاقه‌مند کند.

گفتنی است؛ شهروندان علاقه‌مند به شرکت در این پویش می توانند با ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۱۴۷ درخواست خود را ثبت کرده و به یاد کسانی که دوست دارند، نهال بکارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =