خلیلی

رئیس کمیسیون تحول اداری شورای شهر کرج با اشاره به ۴۳ درصد پیشرفت کل پروژه قطار شهری کرج، گفت: بخشی از پیشرفت پروژه قطار شهری کرج با حمایت شورای پنجم انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، محمدحسین خلیلی اردکانی اظهار کرد: بعد از چندین ماه تلاش و پیگیری و به‌رغم اینکه بسیاری از پروژه‌های ملی موفق به جذب نشدند اما با پیگیری شورای شهر کرج  ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که مصوبه سال ۹۸ بود به پروژه قطار شهری کرج تزریق شد .

وی افزود: برای ادامه و تکمیل پروژه در سال جاری نیز از طرف شورای پنجم شهر کرج حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار درخواست خواهیم داشت که در صورت تصویب در سال آینده و در شورای ششم، تزریق و دریافت می‌شود.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به بازدید از این پروژه، گفت: دو ایستگاه ۴۵ متری گل شهر و چهارراه طالقانی حدود ۹۷ درصد، پیشرفت پروژه داشته است و مابقی پروژه، نیازمند تجهیزات است که با فراهم شدن نیاز پروژه، تکمیل می‌شود.

خلیلی اردکانی با اشاره به ریل‌گذاری بین دو ایستگاه ذکر شده، گفت: بالغ‌بر ۹۰۰ متر ریل‌گذاری یک لاین کامل شده و ۳۰۰ متر برای جابجایی قطار در حال اجرا و بتن‌ریزی و ساخت است.

وی عنوان کرد: تمام تلاش مدیریت شهری کرج تحقق بهره‌برداری دو ایستگاه در فاز نخست پروژه و در سال جاری است و اعتبارات دریافت شده به فعالیت عمرانی سرعت بیشتر خواهد داد و امیدواریم نوسانات نرخ ارز به‌گونه‌ای نباشد که درروند پروژه تأثیر منفی داشته باشد.

ناظر قطار شهری کرج با اشاره به ۴۳ درصد پیشرفت کل پروژه قطار شهری کرج، گفت: با وجود پیگیری رفع مشکلات این پروژه در ابتدای شورای پنجم اما ۱۳ درصد پیشرفت پروژه طی سه سال اخیر صورت گرفت و این در حالی است که در سنوات قبل یعنی ۱۴ تا ۱۵ سال حدود ۳۰ درصد از پروژه قطار شهری کرج پیشرفت داشته است.

خلیلی اردکانی گفت: با راه‌اندازی دو ایستگاه ممکن است بخش قابل‌توجه مشکل ترافیک، حل نشود اما مهم این است که برای عملیات عمرانی ایستگاه‌های دیگر، حجم سنگین پروژه انجام‌شده و به‌مرور سایر پروژه تکمیل می‌شود.

وی در خصوص انتقال واگن‌ها به داخل تونل قطار شهری نیز گفت: اقداماتی شروع‌شده و در نزدیکی ایستگاه جهانشهر، مسیر انتقال قطار به تونل راه‌اندازی می‌شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: نصب و تکمیل تجهیزاتی چون آسانسور، پله‌برقی و هواکش و ... از اقدامات اساسی پروژه است که بخش عمده آن در حال تهیه و تجهیز است.

خلیلی اردکانی با عنوان اینکه ممکن است ایستگاه میان جاده در دوره مدیریت شهری فعلی افتتاح شود، تأکید کرد: سایر ایستگاه‌ها بین دو ایستگاه مبدأ و مقصد فاز یک باید تا ۷۵ درصد پیشرفت داشته باشند که قطار از آن مسیر عبور کند لذا از پنج ایستگاه مابین دو ایستگاه ۴۵ متری گل شهر و چهارراه طالقانی باید این پیشرفت را داشته باشند و امیدواریم ایستگاه مبانجاده در دوره پنجم بهره‌برداری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =