جلسه 232

خزانه‌دار و رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج از شهردار خواست گزارش کاملی از میزان تخلفات ساختمانی ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، احد رسولی عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور دویست و سی و دومین جلسه رسمی شورا به بازدید از سطح مناطق ۵، ۶ و ۴ اشاره کرد و گفت: طی بازدیدی که صورت گرفت، ساخت و سازهای غیرمجاز با سطح اشغال بالای ۸۰ الی ۹۰ درصد با تراکم بالا و اضافه طبقاتی از ۶ الی ۸ طبقه را شاهد بودم.

وی در ادامه به طرح این سوال پرداخت که چنین تخلفاتی در مناطق یاد شده چگونه اتفاق افتاده و چرا شهرداران مناطق چشم خود را به روی این تخلفات بسته اند؟

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج با طرح این سوال که برنامه شهرداری برای مقابله با تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز چیست؟ گفت: از شهردار درخواست دارم تا گزارش کاملی از میزان تخلفات ساختمانی از سال ۹۶ تاکنون به اینجانب ارسال کنند.

رسولی اضافه کرد: مجموعه ضوابط و دستورالعمل های نورپردازی و مبلمان شهری و نیز مجموعه شرح خدمات و دستورالعمل های ساماندهی منظر شهری جزو مصوبات کمیسیون شهرسازی و معماری و بافت های فرسوده بوده که تعدادی از اعضای شورای شهر به عدم تصویب چنین مستنداتی اشاره داشتند.

وی گفت: این مصوبات در ششمین جلسه کمیسیون در دی ماه سال ۹۷ برگزار شد که اعضا با کلیات آن موافقت و به تائید یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی رسیده است.

خزانه دار و رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج گفت: امیدوار است این پکیج در سرلوحه برنامه های شهرداری در حوزه های مرتبط قرار گیرد و گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل سیما و منظر، معاونت معماری و شهرسازی و نیز سازمان سیما و منظر در این خصوص ارائه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =