سارا دشت گرد-رییس کمیسیون مرکز پژوهش ها ومطالعات راهبردی شورا

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدل اداره شهرهای بزرگ ناکارآمد است و بخشی نگری آفت مدیریت شهری در همه کلان‌شهرها است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، سارا دشت گرد در خصوص روش اداره شهر، گفت: واقعیت این است مدل اداره شهرها به‌خصوص شهرهای بزرگ ناکارآمد است و بخشی نگری آفت مدیریت شهری در کل کلان‌شهرها است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در شرایط پیشرفت پرشتاب جهان کنونی اداره شهرها با تکیه‌بر روش‌های تکراری و ناکارآمد قدیمی مصداق واقعی واپس‌گرایی خواهد بود.

دشت گرد همچنین تاکید کرد: بعد از این شهرداری‌های هوشمند یکی پس از دیگری از راه می‌رسند، شهر هوشمند برای توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار و باهدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی ایجاد می‌شود.

وی گفت: امیدوارم با تنظیم سیاست‌های کلی نظام در حوزه شوراها و مدیریت‌ شهری سازوکار سیاست‌گذاری برای تحقق مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: اکنون باگذشت سال‌ها هنوز ما برای آسیب‌های اجتماعی شهرها، اسکان غیررسمی، آلودگی هوا، فقر شهری، جمع‌آوری و بازیافت پسماند و فاضلاب‌های شهری نتوانستیم به الگو و فرآیندی مناسب  دست‌یابیم که بسیار نگران‌کننده و هشداردهنده است. امیدوارم در این زمینه مدیریت شهری بتواند گام اجرایی بردارد.

دشت گرد بر هوشمند سازی و دانش‌محوری برنامه‌های شهرداری تأکید کرد و افزود: تلاش شود تا برای ادامه روند فعالیت‌ها در حوزه ایجاد شهر هوشمند و شهر دانش‌محور که مرز بین هوشمند سازی و دانش‌محوری است در آینده خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه شود که این امر به شهروندان کمک می‌کند تا برای بهبود کیفیت زندگی برنامه‌ریزی درستی انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =