تفکیک

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و آموزش شهروندی گام موثری در اجرای تفکیک زباله از مبداء است، گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا نیازمند مشارکت عمومی شهروندان است.

علی اصغر همتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به لزوم مشارکت شهروندان در اجرای صحیح طرح تفکیک پسماند از مبدا اظهار کرد: بانوان بیش از سایر اقشار می توانند در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه جداسازی پسماندهای تر و خشک و جمع آوری جداگانه آنها حفاظت از محیط زیست است، افزود: شهروندان با تفکیک زباله از مبداء، سهم خود را در پاکیزه نگه داشتن محیط اطراف و حفظ زیبایی بصری شهر ایفا می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: برای تسهیل در دستیابی به نتایج این طرح باید به نحوی عمل شود که اهداف شهرداری و ارگان‌های مربوطه در این آموزش‌ها لحاظ شود و امیدواریم در جریان عملیاتی شدن این طرح شاهد بهره‌وری دوچندان در مباحث آموزش شهروندی باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج ضمن تاکید بر لزوم تهیه بازخوردهای اجرای این طرح جهت اصلاح نواقص احتمالی آن توضیح داد: باید محتوای آموزشی متناسب با نیازهای شهروندان تعریف شود و آموزش های شهروندی به طور مستمر پیگیری شود.

همتی با تاکید بر این که معتقدیم باید شهر را نه برای مردم بلکه با مردم اداره کنیم، گفت: باید با اجرای برنامه‌های مختلف، مشارکت شهروندان در اجرای این طرح را افزایش دهیم چون تجربه نشان داده هر طرحی که شهروندان در اجرای آن مشارکت داشته باشند، نتیجه مثبتی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =