بضاعتی پور

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: کرج صاحب راسته فرهنگ و هنر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور در بازدید از اولین نمایشگاه تابلو تمبر ایران که در خانه هنرمندان کرج برپاشده است، با اشاره به اهمیت هنر در جامعه، گفت: اهمیت فرهنگ و هنر در مسیر رشد و تعالی یک جامعه بر کسی پوشیده نیست و همگان بر این موضوع واقف هستند که فرهنگ و هنر اساس و بنیان یک جامعه را پی‌ریزی می‌کند.

وی بابیان اینکه خانه هنرمندان در حوزه برندینگ شهری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، گفت: برندسازی شهری در دنیای امروز دیگر یک انتخاب پیش روی مدیران شهری نیست، بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و بدون وجود یک برند شهری قدرتمند، هیچ شهری هرچند سرشار از فرصت‌های بی‌نظیر کار و سرمایه‌گذاری و تحصیل و ... قادر نخواهد بود سهم خود را از منابع و سرمایه‌های موجود، به دست آورد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه می‌توان از ظرفیت فضاهای عمومی مانند کاخ‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری برای ایجاد شادی بیشتر استفاده کرد، افزود: اولین مؤلفه یک جامعه سالم یک جامعه شاد است و شادی و نشاط حق شهروندان و مدیریت شهری نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

بضاعتی پور بابیان اینکه راه‌اندازی پهنه یا گذر فرهنگ و هنر و تقاضا برای اینکه سطح شهر صرفاً محل عبور و مرور و ترافیک نباشد و محلی برای ملاقات مردم و مآمن فرهنگ هم باشد، مدنظر شورای پنجم و مدیریت شهری بوده است، افزود: با بهره‌برداری از پارک ایران کوچک در امتداد مسیر خانه هنرمندان بخش مهمی از این هدف محقق می‌شود و این اتفاق مبارکی برای هنرمندان شهر کرج خواهد بود.

وی بابیان اینکه  گذرهای فرهنگی می‌تواند موجب پویایی و انسجام خانوادگی شود، توضیح داد: ایجاد و فراهم کردن زیرساخت در پهنه‌های فرهنگ و هنر به تقویت بازار و دست آفریده‌های هنرمندان و توانمندسازی دست‌فروشان در تولید صنایع‌دستی می‌انجامد که این اتفاق به‌زودی در بازارچه احداث‌شده سعدالسلطنه پارک ایران کوچک رقم خواهد خورد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به بهسازی فضای سبز و بنای خانه هنرمندان کرج و ارتقاء سطح کیفی ساختمان و محوطه این خانه اشاره کرد و افزود: این سازمان از ایده و ظرفیت هنرمندان در حوزه زیباسازی شهر در حوزه‌های مختلف نقاشی و دیوارنگاری جداره‌های شهری همچنین ساخت اِلمان و تندیس استفاده می‌کند و هنرمندان می‌توانند از طریق فراخوان‌های اعلام‌شده در فرایند زیباسازی شهر نقش داشته باشند.

بضاعتی پور به نمایش شش هزار قطعه تمبر از 60 سال تاریخ و فرهنگ و رخدادهای ایران‌زمین اشاره کرد و افزود: شهر کرج از پیشینه کهن تاریخی و فرهنگی برخوردار است و می‌توان با جانمایی و اختصاص مکان شایسته و تجمیع این‌گونه آثار و استفاده از دیگر ظرفیت‌های موجود در این زمینه  نظیر موزه تمبر «یکتا» اتفاقات خوبی را برای شهروندان شهر کرج رقم زد.

گفتنی است؛ شش هزار تمبر به نمایش درآمده در این نمایشگاه به «امیرمهدی قمری» فرزند یکی از کارکنان سازمان سیما منظر و تعلق دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =