بیماران کرونایی

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال حاضر تست کرونای ۱۰ درصد مراجعان مثبت می‌شود این در حالی است که قبلاً این آمار بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد بابایی با اشاره به اینکه سیر نزولی کرونا در البرز متوقف‌شده است، اظهار کرد: تا قبل از اجرای طرح جامع مقابله با کرونا، در برخی روزها تعداد بستری‌های کرونا در البرز به حدود ۹۳۵ نفر می‌رسید ولی بعد از اجرای این طرح کم‌کم کاهش پیدا کرد و به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید.

وی توضیح داد: طی سه هفته اخیر تعداد بستری‌ها و ترخیصی‌های استان تقریباً برابر شده ولی تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی افزایش‌یافته که این جای نگرانی دارد.

این مسئول اضافه کرد: طی دو سه هفته اخیر آمار بستری‌های البرز بین ۲۶۰ تا ۲۹۰ نفر ثابت مانده و کمتر نمی‌شود و این نشان می‌دهد با توقف سیر نزولی این بیماری مواجه هستیم.

بابایی اضافه کرد: با اجرای طرح جامع مقابله با کرونا تعداد مراجعان سرپایی به  مراکز درمانی استان به ۵۵۰ نفر رسیده بود ولی طی دو سه هفته اخیر مجدداً افزایش‌یافته و به حدود ۸۵۰ نفر در هرروز رسیده است.

وی ادامه داد: البته  یکی از دلایل افزایش مراجعان سرپایی قرار گرفتن در فصل سرما و هم‌زمانی این بیماری با سرماخوردگی است. ازآنجایی‌که علائم کرونا شباهت زیادی با سرماخوردگی دارد بسیاری حتی اگر سرماخورده باشند هم برای اطمینان از عدم ابتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه و تست می‌دهند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: قبلاً ظرفیت تست گیری در البرز هزار نفر بود ولی در حال حاضر به دو هزار نفر رسیده است.

وی گفت: به‌طور میانگین در حال حاضر تست کرونای ۱۰ درصد مراجعان مثبت می‌شود این در حالی است که قبلاً این آمار بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بود.

بابایی افزود: درمجموع در شرایط فعلی نگران هستیم که اگر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری کنند و از طرفی دیگر جهش‌های جدید این ویروس وارد البرز شود، شاهد موج جدیدی از این بیماری خواهیم بود.

وی توضیح داد: بنابراین تا زمانی که واکسن مؤثر این بیماری تولید و به‌صورت سراسری نه‌تنها در ایران بلکه در کل دنیا تزریق شود، همه ما ملزم به اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =