سلیم نژاد

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اجرای چند طرح بزرگ ترافیکی در حاشیه کلان‌شهر کرج، گفت: مدیریت شهری در بحث ترافیکی از جمله ساخت بزرگراه شمالی فراتر از وظایف خود عمل کرده و منابع عظیم مالی را صرف آن کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد با بیان اینکه بخشی از پروژه های عمرانی در حوزه وظایف سایر دستگاه های اجرایی قرار دارد، اظهار کرد: با این وجود شورا و شهرداری کرج برای روان سازی ترافیک و گشودن گره های کور ترافیکی به این مقوله ورود کرده اند؛ برای مثال احداث بزرگراه شهید سلیمانی به عنوان اقدام ملی بر عهده دولت بود اما در جهت کاهش ترافیک و رفاه حال مردم ساخت آن را متقبل شدیم.

وی گفت: ساخت بزرگراه شمالی کرج در امتداد آزادراه شهید همت وظیفه شهرداری نبود و باید وزارت راه و شهرسازی اتوبان شهید همت را تکمیل می کرد اما شورای چهارم کرج این مسئولیت را پذیرفت و اکنون نیز شورای پنجم آن را ادامه داده است.

رئیس شورای شهر کرج بیان کرد: طی هفته جاری هشت هکتار زمین در مسیر بزرگراه شمالی آزادسازی شده و مقرر شد هزینه ای که برای این بزرگراه انجام می شود باید از طریق دریافت عوارض به حساب شهرداری بازگردد. بر اساس قرارداد با وزرات راه و شهرسازی، هزینه ساخت بزرگراه شمالی کرج تا ۳۰ سال آینده  از محل دریافت عوارض توسط شهرداری کرج اخذ می شود.

به گفته سلیم نژاد، اکنون شهرداری کرج برای خرید اراضی سپاه در محدوده بزرگراه شمالی باید ۸۳ میلیارد تومان به این نهاد پرداخت کند ضمن آنکه تلاش ها بر تکمیل این بزرگراه معطوف شده و با همکاری دولت و مدیریت شهری در سال آینده فاز اول این بزرگراه به طول ۱۷.۵ کیلومتر باید افتتاح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =