نبیونی

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای شهر کرج گفت: طرح‌های و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به سمت کاهش خروج نخبگان از کشور است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، محمد نبیونی به وضعیت شرکت‌های دانش ‌بنیان و حمایت از نخبگان استان البرز اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح های مختلف بنیاد نخبگان شاهد بازگشت بیش از چهار هزار نخبه به کشور شدیم.

وی با ارائه آخرین آمار و اطلاعات از جامعه آماری نخبگان در خصوص برنامه‌های حمایتی و تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان به جامعه مخاطب نخبگان و مستعدان، افزود: در دهه مبارک فجر امسال برای نخستین بار طرح «شهید رضوی» ویژه دانش آموختگان برای ایجاد کسب و کار رونمایی شد.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه بنیاد نخبگان در مسیر خود از حمایت‌های آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، مدیریت شهری، استانداری و ... بهره گرفته که جا دارد از این حمایت‌ها قدردانی کنیم، بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان همواره با برگزاری برنامه ها و طرح های مختلف همچون طرح ملی شهاب، طرح احمدی روشن، طرح شهید چمران و طرح تهرانی مقدم سعی در جذب نخبگان در دانشگاهها، تسهیل ورود آنها به نهادهای فناورانه و ایجاد کسب وکار واشتغال زایی دارد.

نبیونی به تأسیس مجمع خیرین نخبه پرور اشاره کرد و یادآور شد: در راستای هدایت خیرین استان البرز به سمت حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر استان، مقدمات و برنامه‌ریزی برای تشکیل مجمع خیرین نخبه پرور در استان البرز شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: بنیاد نخبگان البرز در بیش از هشت سال فعالیت خود با ۸۰۰ عضو نخبه در سه گروه مستعدین، آینده سازان و سرآمدان حمایت های خود را به این قشر ارائه می دهند.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز یادآور شد: در تلاش هستیم تا بتوانیم شرایط بنیاد نخبگان را در البرز در سطح ملی در جایگاه بهتری قرار دهیم به همین دلیل تمرکز ما روی اقشار جوان و حوزه‌هایی است که کمتر توانسته‌ایم نقش آفرینی کنیم.

نبیونی با اشاره به جمعیت سه ‌میلیون‌نفری استان البرز، وضعیت این استان را در نخبه‌پروری مناسب توصیف کرد و گفت: بحث تولید باید مورد توجه جدی نخبگان، مسئولان و دستگاه‌های استانی قرار بگیرد تا بتوان با استفاده از تفکر نخبگانی اثرگذاری ملموسی در این حوزه داشت.

وی اضافه کرد: فراهم‌کردن بستر تولید و فناوری برای نخبگان و حمایت مالی و معنوی از این افراد یکی از ملزومات اصلی برای توسعه است.

عضو شورای شهر کرج گفت: بنیاد نخبگان براساس پروتکل‌های خود امکان کمک به افرادی که در آینده احتمال نخبگی دارند را ندارد. در این زمینه می‌توانیم مشابه کاری که بنیاد نخبگان استان فارس انجام داد یعنی تأسیس مجمع خیرین نخبه‌پرور را در البرز نیز انجام داد.

نبیونی ادامه داد: این مجمع می‌تواند خیرین البرز را به سمت حمایت از استعدادهای استان سوق دهد. مثل مجمع خیرین مدرسه ساز که خوب درخشیده است. این مجمع در البرز در محضر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده و اعلام رسمی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =