علی کمالی زاده

شهردار کرج گفت: قبل از جذب اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی دولت، شهرداری برای پروژه بزرگراه شمالی ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر کرج ضمن تسلیت ضایعه درگذشت مهندس بهرام زاده از کارکنان خدوم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اظهار کرد:  از خداوند برای خانواده این عزیز ازدست‌رفته صبر و شکیبایی مسئلت دارم و این ضایعه را به همه شهروندان کرجی تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسه از صحن علنی شورا  اعضا به موضوعات مهمی در خصوص مسائل شهری اشاره کردند، افزود: برخی از این موضوعات نیاز به توضیح دارد و برخی از تذکرات شورا نیز با دقت پیگیری و نتیجه آن ارائه خواهد شد.

کمالی زاده بابیان اینکه برای اجرای برخی پروژه‌های تعریف‌شده برای شهر به تملکاتی نیاز است، گفت: بدون شک تملک این املاک به منابع دریافتی نیاز دارد و تا وقتی منابع مالی موردنیاز تأمین نشود، تملکات به‌سختی صورت می‌گیرد.

بخش عمده‌ای از عملیات خاک‌برداری پروژه دسترسی به حلقه دره به پایان رسیده است

شهردار کرج در ادامه به اجرای پروژه دسترسی به حلقه دره و اصلاح هندسی آن اشاره کرد و افزود: بخش عمده‌ای از عملیات خاک‌برداری این پروژه انجام‌شده است.

این مسئول تأکید کرد: بخشی از این مجموعه خارج از حریم قانونی شهرداری کرج است به همین دلیل برای اجرای پروژه‌ها  به هماهنگی با اداره کل راه و شهرسازی نیاز است.

کمالی زاده همچنین به وضعیت برخی پروژه‌های کلان‌شهری اشاره کرد و توضیح داد: عملکرد شهرداری در خصوص پروژه‌های عمرانی وابستگی زیادی به وضعیت تخصیص بودجه دارد.

وی تأکید کرد: در بودجه سال گذشته شهرداری هیچ تکلیفی  مبنی برجذب ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نداشت ولی با پیگیری، موفق به جذب این اعتبار شد.

شهردار کرج گفت: امسال برای کمربند شمالی حدود ۸۰ میلیارد تومان از سوی دولت مصوب شد ولی شهرداری قبل تزریق این اعتبار، حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده بود که ۵۰ میلیارد تومان از اعتبار مصوب دولت نیز بیشتر بوده است.

معضل کمبود سیمان مختص کلان‌شهر کرج نیست 

این مسئول تأکید کرد: قرار بود تا پایان این دوره از شورا برخی از پروژه‌های عمرانی شاخص شهر به بهره‌برداری برسد ولی باید شرایط و امکانات لازم برای این کار وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مشکل تأمین سیمان برای پیشبرد فیزیکی این پروژه‌ها  افزود: برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی شهر به سیمان نیاز داریم و در این خصوص  استاندار البرز  رایزنی‌هایی با مدیر سیمان آبیک انجام داده و علاوه بر این قرار شده بخشی از نیاز موجود هم از طریق شهرهای کاشان و همدان تأمین شود

این مسئول توضیح داد: کمبود سیمان صرفاً مختص کرج نیست و مسئله‌ای است که تمام کلان‌شهرهای کشور را درگیر کرده است.

وی در پایان به شرایط توزیع آسفالت هم اشاره کرد و گفت: توزیع آسفالت به شرایط آب و هوایی و دمای خاصی نیاز دارد و در برودت هوا آسفالت‌ریزی به‌سختی انجام می‌شود و نتیجه دلخواه را نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =