دشت گرد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: تغییر عناوین شغلی و ارتقاء گروه مشمولین طرح بندی مشاغل کارگری مشخص و اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، سارا دشت گرد عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور دویست و سی و پنجمین جلسه رسمی شورا اظهار کرد: از ابتدای شورا دغدغه‌ای تحت عنوان شفافیت وجود داشته است که موضوع آن شفاف‌سازی در همه حوزه‌ها بوده است، بنابراین در خصوص وظیفه نظارتی خود، پیگیر امور مربوط به ارتقاء شغلی کارکنان هستم.

وی افزود: گزارش‌شده دو ماهی است حقوق افرادی که در سازمانی که جذب‌شده‌اند و در جای دیگری هستند قطع‌شده است، تذکر بنده این بوده است کارکنان سازمان‌ها که ضریب سختی کار دریافت می‌کنند ولی تمایلی به کار در سازمان مربوطه ندارند حذف شود تا انگیزه‌ای برای کسانی باشد که در آن مشاغل، همچنان مشغول به کار و زحمت هستند اما به شکل دیگری به کارکنان منتقل‌شده است که خواهشمند است موضوع پیگیری و بررسی شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در خصوص تغییر عناوین شغلی و ارتقای گروه مشمولان طرح‌بندی مشاغل کارگری در فهرستی که در اسفندماه سال ۹۸ به استانداری (کمیته مربوطه) ارجاع شده اسامی هشتادوشش نفر از کارکنان اعلام‌شده در گزارشی که بنده دریافت کرده‌ام وقتی گروه شغلی تغییر می‌کند ممکن است ۲ - ۴ رده و پایه ارتقاء داشته باشد بنابراین از شهردار درخواست ارائه توضیح در خصوص ساختاری که این تغییر را مشخص کرده و عناوین شغلی بر چه اساسی تعریف‌شده رادارم.

دشت گرد بیان کرد: در دسته‌بندی کمیته ذیل مدیرکل نیروی انسانی یک زمان‌بندی برای ارتقای تعریف‌شده است حال‌آنکه افرادی که در این لیست هستند هم بر اساس این زمان و سابقه کاری معرفی نشده‌اند.

وی افزود: در این راستا در نامه شهرداری به استانداری و کمیته دائمی طبقه‌بندی استانداری که در تاریخ ۴/۱۲/۹۸ و جوابیه استانداری ۵/۷/۹۹ بوده مبنی بر تائید کمیته دائمی طبقه‌بندی مشاغل کارگری تاریخ اجرای حکم از چه زمانی بوده است؟ ۱/۶/۹۸ قبل از تائید کمیته دائمی آیا قانونی است؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: ذیل صورت‌جلسه کمیته طبقه‌بندی مشاغل شهرداری عنوان‌شده به‌منظور رعایت ضوابط ابلاغی بودجه از سوی شورا و عدم تحمیل بار مالی مضاعف و اقدام بافاصله زمانی شش‌ماهه قابل‌اجرا است؛ آیا زمان اجرای حکم ۱/۶/۹۸ در بودجه تعریف‌شده بوده است؟

دشت گرد گفت: در صورت‌جلسه کمیته مراحلی برای رسیدگی در نظر گرفته‌شده است که برای کارکنان ناامیدی و ابهام و بی‌انگیزگی ایجاد کرده است راهکاری در نظر گرفته شود که افراد از فرآیند مطلع باشند و بتوانند در ارتقاء گروه خود باانگیزه به کسب تجربه، ارتقای کیفیت تحصیلی و غیره اقدام کنند.

وی گفت: در سازمان‌های مختلف با در نظر گرفتن نیروهای تأمین نیرو، ساعات اضافه‌کاری متفاوتی به افراد پرداخت می‌شود که این امر موجب ناامیدی، بی‌انگیزگی و ناعادلانه خواندن توزیع ساعت اضافه‌کاری را فراهم کرده خواهشمند است راهکاری جهت مدیریت این موضوع در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =