بیماران کرونایی

سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: امکانات و شیوه درمانی نوع جهش یافته ویروس کرونا مثل سویه‌های قبلی است فقط سرعت شیوع آن بالا است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا سلیمانی اظهار کرد: حدود یکسال است که از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد و طی این مدت سه پیک از شیوع این ویروس را تجربه کرده‌ایم.

 وی ادامه داد: متاسفانه طی حدود سه هفته گذشته شاهد افزایش تعداد تخت‌های اشغالی توسط بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان هستیم و این امر نگرانی در خصوص ورود به پیک چهارم را افزایش می‌دهد.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد اگر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمال کنند، سال نوی سختی را در پیش خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به شناسایی یک مورد فوت بر اثر کرونای انگلیسی در البرز گفت: فرد مبتلا شده به کرونای انگلیسی ساکن آبیک بود ولی در بیمارستان هشتگرد بستری شده بود.

وی اضافه کرد: این امر نگرانی در خصوص شیوع این ویروس جهش یافته در منطقه آبیک و حتی استان البرز را بالا می‌برد به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود بیش از پیش در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت داشته باشند و استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست‌ها، خودداری از حضور در تجمعات و همچنین رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.

سلیمانی تاکید کرد: امکانات و شیوه درمانی نوع جهش یافته ویروس کرونا مثل سویه‌های قبلی است فقط سرعت شیوع آن بالا است.

سخنگوی ستاد کرونای البرز در پاسخ به اینکه آیا در شرایط موجود اعمال محدودیت‌ها تشدید نمی‌شود، گفت: پیشنهاداتی در خصوص اینکه محدودیت‌ها در شهرستان‌های نظرآباد، اشتهارد و ساوجبلاغ همانند وضعیت قرمز اعمال شود مطرح شده و در صورت تایید ستاد کرونا اعمال می‌شود.

وی گفت: بدون شک اگر مردم رعایت نکنند، شرایط پیچیده‌ای  پیش رو خواهیم داشت و چاره‌ای جز تشدید محدودیت‌ها باقی نمی‌ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =