5

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرحج از جانمایی دو اِلمان «ساعت آفتابی» و «نشیمن آجری و چتر» در کرج خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز هدف اصلی اجرای پروژه های زیبا سازی و طراحی فضاهای شهری را ارتقای کیفیت زندگی و ایجاد محیطی آرام و جذاب برای شهروندان برشمرد و گفت: این روزها نقش مبلمان شهری در خدمت رسانی به شهروندان در شهرها بر کسی پوشیده نیست و مدیران شهری معتقدند که گذشته از امرخدمات رسانی، حفظ هویت و زیبایی سیمای شهری نیزاز اولویت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به آنکه با گسترش شهرهای بزرگ وافزایش جمعیت باید به زیبا سازی منظر شهری و ساماندهی آن بیشتر توجه نمود  افزود: استفاده از طرحهای مناسب در این زمینه می تواند کیفیت زیست شهری را افزایش دهد.

وی با بیان این مطلب که اداره طراحی شهری و مبلمان  معاونت زیبا سازی این سازمان در آستانه سال جدید  با بهره گیری از ِالمان های متنوع، کاربردی و خلاقانه به استقبال نوروز 1400 می رود  اظهار داشت: در این راستا دو اِلمان " نشیمن آجری و چتر"  و "ساعت آفتابی" در شهر جانمایی شده است.

بضاعتی پور به ضرورت استفاده از مبلمان شهری کارآمد در شهر  اشاره داشت و افزود : اِلمان نشیمن آجری و چتر با استفاده ازمتریال فلز، آجر، چوب طراحی و ساخته شده و در محل پیاده روی بلوار جمهوری – ابتدای بلوار ماهان جانمایی شده است.

وی همچنین از نصب اِلمان ساعت آفتابی در ورودی باغ ایرانی واقع در رجایی شهر خبر داد و اضافه کرد: این اِلمان نیز با استفاده ازورق فلزی ساخته شده و نقوش و موتیف های ایرانی و اسلامی بر روی آن طراحی شده است که ضمن ایجاد فضایی متنوع، در قالب یک نشانه شاخص شهری می تواند زمان را با استفاده از مکان خورشید در آسمان به رهگذران نشان دهد.

بضاعتی پور زنده سازی احساس هویت، تعلق و انبساط خاطر در شهروندان را از ویژگی های دو اِلمان نصب شده دانست و افزود: اجزای مبلمان شهری دو ویژگی اساسی دارند کاربردی بودن و زیبایی، که در صورت داشتن هر دو ویژگی می توانند نیاز عملکردی و بصری شهروندان را همزمان برآورده سازند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با بیان اینکه امروزه فرم ها و عناصر انتزاعی مدرن جایگزین اشکال سنتی و فرهنگی گذشته شده اند که ارتباط عمیق تری با انسان دارد گفت: تلاش داریم تا با استفاده از مبلمان شهری در جهت نیاز شهروندان دست کم بخشی از فرآیند تجربه انسانی را که به واسطه رشد تکنولوژی معماری و مسکن سازی مدرن از انسان شهرنشین گرفته شده است را به آنها بازگردانیم و این سازمان سعی می‌کند تا با تأسی به آداب، فرهنگ و هویت شهروندان فضاهای شهری خود را طراحی و زیباسازی کنند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =