9

آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری تئاتر و فیلم کوتاه یار انقلاب برگزار و آثار برتر معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری تئاتر و فیلم کوتاه یار انقلاب با مشارکت نهادهایی چون حوزه ۲۱۹ مقاومت بسیج شهیدان معارف وند کرج، معاونت فرهنگی سپاه امام حسن مجتبی (ع)، ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بسیج هنرمندان، دانشگاه علوم پزشکی، حوزه هنری، کانون بسیج مساجد ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) برگزار شد.

هدف از برگزاری این جشنواره گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، توجه به هنرمندان جوان و تولید آثار فاخر هنری با محوریت پیشگیری، کنترل و نابودی ویروس منحوس کرونا، تقدیر از کادر پزشکی و درمان، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، دفاع مقدس و همچنین تبیین و ترویج ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام‌شده است.

این جشنواره بیست و ششم دی‌ماه جاری طی فراخوانی از علاقه‌مندان به شرکت در دو بخش جشنواره (فیلم و تئاتر) دعوت به عمل آمد تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

۱۶۷ اثر بیست و سوم بهمن‌ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که هیئت بازبین متشکل از آقایان آیت اسدی، دکتر احمد احمدی مطلق و رضا احسانی رضوان ۹ اثر در بخش نمایش و ۹ اثر در بخش فیلم کوتاه را انتخاب کردند.

بیشترین استقبال از جشنواره توسط هنرمندان استان‌های البرز، همدان، آذربایجان شرقی، همدان، خراسان رضوی، خوزستان، بوشهر و لرستان بود.  نهایتاً بیست و نهم بهمن‌ماه هیئت‌داوران متشکل از آقایان رحیم عرب امینی، افشین سخائی فرد و علی امیر کمالی، با مشاهده آثار در دبیرخانه به داوری پرداختند که در مراسم اختتامیه فیلم‌ها و تئاترهای برگزیده به اطلاع عموم رسید.

نام آثار برگزیده نخستین جشنواره در بخش فیلم کوتاه دیپلم افتخار کارگردانی، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به آقای «مصطفی عبادی» برای کارگردانی فیلم کوتاه مادران غریب از کرج اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی فیلم‌نامه‌نویسی به خانم «شیما هوشمند» برای فیلم‌نامه فیلم کوتاه پهلوان از تهران اهدا شد.

در بخش تئاتر کوتاه نیز لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به آقای «مهدی صالحیار» برای کارگردانی نمایش انشاء از شهرستان مرند اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی نمایشنامه نویسی به خانم «فروزان حسینی» برای نمایشنامه گلزخم از همدان اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بازیگری زن به دو بازیگر زن خانم فروزان حسینی برای بازی در نمایش گلزخم از همدان و خانم «رقیه ولی پور» برای بازی در نمایش انشاء از شهرستان مرند اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بازیگری مرد به آقای «محسن عیسیئی» برای بازی در نمایش مردی با نشان از نبود تو از همدان اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بازیگری خردسال به خانم «سمانه بابا زاده» برای بازی در نمایش آلاچیق از استان بوشهر اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =