بضاعتی پور

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: برگزاری جشنواره جهش گامی به سمت داشتن شهری با مبلمان شایسته است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره جهش که با حضور عوامل اجرایی، کارشناسان داوران و اعضای شورای راهبردی این جشنواره برگزار شد، گفت: فضاهای بی‌روح و خاکستری شهر به‌خودی‌خود دارای زیبایی بصری نیستند، این در حالی است که شهروندان نیاز مبرمی به نظم و زیبایی در محیط زندگی خود دارند.

وی گفت: چنانچه فضای بی‌روح شهر و روحیه زیباطلبی انسان را در کنار هم قرار دهیم به اهمیت عامل تعیین‌کننده‌ای به نام مبلمان شهری پی می‌بریم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه متأسفانه در برنامه‌ریزی و طرح‌های توسعه شهر بیشتر موضوعات کالبدی مطرح و کمتر به جنبه فرهنگی اجتماعی توجه می‌شود، گفت: جشنواره هنر شهر کرج اولین اقدام برای حرکت به سمت ایجاد شهری توأمان با هنرهای شهری و مبلمان شایسته و در خور خواهد بود که نتایج آن زیست پذیری شهر و ایجاد آسایش روانی برای شهروندان است.

بضاعتی پور با اشاره به نصب و جانمایی سه اِلمان جدید «مادر»، «ساعت آفتابی» و «نشیمن آجری و چتر» در شهر کرج، افزود: بازخوردهای مثبت این اقدام به‌مراتب بسیار بیشتر از پروژه‌های بزرگ عمرانی و فراتر از حد تصور بود که این مهم نشان‌دهنده خلاء موجود در این زمینه است. ارزش یک پروژه به مبلغ ریالی آن نبوده بلکه به انرژی است که به شهروندان منتقل می‌کند.

وی نقش اصلی مبلمان شهری را علاوه بر ایجاد مکان‌هایی برای بهبود کیفیت زندگی شهری مطلوبیت نمای بصری شهر عنوان کرد و گفت: آرام‌سازی و بهسازی منظر شهری باید اولویت ساختاری مبلمان شهری باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برنامه‌ریزی برای احداث فضای ویژه گذران اوقات فراغت، فضاهایی برای تعاملات فرهنگی مردم و گسترش فضاهایی که به حضور بیشتر شهروندان و حاکمیت پیاده‌بر سواره در شهر کمک کند، خبر داد.

بضاعتی پور گفت: رویکرد و سبک زندگی در کلان‌شهر کرج باید از خودرو محوری به انسان‌محوری تغییر کند و مانند شهرهای بزرگ دنیا برای رهایی از آلودگی هوا و ترافیک فضای بیشتری را به شهروندان اختصاص دهیم که جشنواره جهش  گامی بلند در جهت تحقق این هدف خواهد بود.

وی بابیان اینکه سوابق و تخصص داوران این جشنواره از مهم‌ترین معیارهای انتخاب آن‌ها بوده است، افزود: اعضای داوری و شورای راهبردی جشنواره جهش را تیمی متشکل از متخصصین حرفه‌ای در حیطه‌های تخصصی مبلمان و هنرهای شهری، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها با ویژگی چندرسانه‌ای از رشته‌های طراحی صنعتی، شهرسازی، معماری و نظیر آن تشکیل می‌دهند و طرح‌های ارسالی این جشنواره از زوایای مختلف هنری و فنی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و دستاوردها و تجارب حاصل از این جشنواره می‌تواند مورداستفاده مدیران شهری در آینده نیز قرار بگیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج همچنین اضافه کرد: آثار جشنواره هنر شهر کرج جهش شامل نیمکت، سطل زباله، گلجای، پایه چراغ و تیرک دوچرخه و غیره در نمایشگاهی به نمایش عموم درمی‌آید و بهترین آثار آن نیز در شهر نصب می‌شوند.

گفتنی است؛ کاخ مروارید اردیبهشت سال ۱۴۰۰ میزبان جشنواره هنری جهش خواهد بود. موضوع این جشنواره شامل طراحی و ایده‌های قابل‌اجرا در حوزه آثار حجمی، اِلمان، مبلمان، ایستگاه اتوبوس، پایه چراغ، نیمکت، تابلوهای راهنما و همه موضوعاتی است که می‌تواند مطالبه شهر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =