2

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از ساماندهی قطعه نام‌آوران و هنرمندان در بهشت سکینه(س) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمود دهقان هراتی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با حضور در دفتر ریاست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج، به تبادل‌نظر و برگزاری جلسه با حمیدرضا عسگری رئیس این سازمان پرداخت.

موضوع اصلی این جلسه که دغدغه مسئولان حاضر بود، قطعه نام‌آوران و هنرمندان بهشت سکینه (س) است که هم‌اکنون هنرمندان به نام و کشوری و ملی در آن خفته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج در این جلسه با اشاره به اینکه در اکثر آرامستان های موجود در کشور قطعه هنرمندان وجود دارد، اظهار کرد: این قطعه به‌منظور حفظ جایگاه و شأن هنرمندان و نام‌آوران در بهشت سکینه (س) وجود دارد که بعضاً ناهماهنگی‌هایی در معرفی هنرمندان وجود دارد که امید می‌رود هرچه سریع‌تر برطرف شود.

حمیدرضا عسگری ادامه داد: در این زمینه باید شیوه‌نامه‌ای از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امور هنرمندان است، تهیه و تدوین و به سازمان آرامستان ها ارائه شود تا با اجرای آن شیوه‌نامه، علاوه بر حفظشان و جایگاه نام‌آوران، شیوه خاک‌سپاری آن‌ها نیز نظام‌مند شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته دفن هنرمندان و نام‌آوران در بهشت سکینه (س) همراه با دریافت هزینه بود که طی مدت اخیر با نظر مساعد شهردار کرج و تصویب شورای اسلامی شهر مقرر شد که هنرمندان به‌صورت رایگان در این آرامستان به خاک سپرده شوند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج یادآور شد: اما در این زمینه بعضاً مشاهده‌شده که افرادی که کارنامه و رزومه هنری ندارند، را پس از فوت به‌عنوان هنرمند خطاب می‌کنند و خواهان خاک‌سپاری در قطعه نام‌آوران هستند که باید این قضیه ساماندهی شود.

همچنین در جلسه معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات انجام‌شده و اهتمام ویژه شهرداری کرج در انجام امور مربوط به هنرمندان در بهشت سکینه (س) اعلام کرد، این اداره کل آماده هرگونه همکاری جهت رفع مشکلات هنرمندان و نام‌آوران است.

محمود دهقان هراتی بر لزوم تدوین شیوه‌نامه شاخصه‌های هنرمندان تأکید کرد و گفت: باید هرچه سریع‌تر این مهم از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در شهر کرج و استان البرز هنرمندان کشوری و ملی بسیاری سکونت دارند، اعلام کرد: این حضور مایه افتخار شهر و استان است که باید شان و جایگاه آن‌ها حفظ شود.

لازم به ذکر است که در این جلسه مقرر شد به‌منظور استفاده از نظرات و پیشنهادها هنرمندان جهت ارائه خدمات شایسته به آن‌ها، در آینده‌ای نزدیک نشست مشترکی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و روسای انجمن‌های مختلف هنری در محل آرامستان بهشت سکینه(س) برگزار و شیوه‌نامه مذکور تدوین شد.

در پایان مسئولان مربوطه از قطعه نام‌آوران بهشت سکینه (س) که شامل هنرمندان، ورزشکاران، خیرین، اهدای عضو و اصحاب رسانه است، بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =