کاشت نهال - کراپ‌شده

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای طرح کاشت درخت به‌جای سبد زباله جمع‌آوری‌شده از سطح معابر شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اجرای این طرح، گفت: این طرح با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری کرج و اداره توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز مناطق انجام می‌شود.

وی گفت: در اجرای این طرح از گونه‌هایی هم چون «نارون» و «زبان‌گنجشک» استفاده‌شده و گونه دیگر نیز کاشته خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته با اجرای این طرح تا پایان سال ۵۰ هزار اصله درخت در حاشیه معابر غرس خواهد شد.

بضاعتی پور به پویش درختکاری کرج و کاشت نهال به درخواست شهروندان اشاره کرد و گفت: در خصوص  اجرای این طرح محدودیتی وجود ندارد و به‌تمامی درخواست‌های پیامکی شهروندان به سامانه ۱۰۰۰۱۱۴۷ ترتیب اثر داده خواهد شد.

وی گفت: این سازمان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه هفتگی درختکاری را پیش موعد و در قالب پویش‌های متنوع برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در شرایط کنونی و با توجه به کمبود منابع آبی تغییر الگوی کاشت مبتنی بر گونه‌های بومی و مقاوم به کم‌آبی در دستور کار سازمان و نهادهای اجرایی است.

بضاعتی پور افزود: موفقیت برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری و درختکاری بدون مشارکت مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد و شهروندان امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: تمامی پویش‌ها و برنامه‌ها اجرایی در طرح ملی «درخت دوستی بنشانیم» باهدف آگاه‌سازی اقشار مختلف شهروندی در سطح شهر اطلاع‌رسانی شده و با تبلیغات گسترده محیطی سعی در جلب حداکثر شهروندان داریم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج همچنین افزود: کاشت  درخت به‌جای سبدهای زباله بی‌نظمی بصری ایجادشده را بهبود می‌بخشد و نقش بسزایی در زیباسازی معابر شهر کرج خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =