3

داور جشنواره جهش وجود تنوع مبلمان شهری در سطح معابر را موجب رشد و افزایش درک مردم نسبت به حس زیبایی شناسی دانست.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سیدرضا لاهیجی گفت: مبلمان شهری در واقع ابزار، امکانات و وسایلی است که در فضای شهر قرار می گیرد و بایستی این وسایل در مقابل گرما، سرما و همچنین تخریب احتمالی مقاوم باشد و در محیط پایدار بماند.

وی مبلمان شهری را ابزار زندگی در شهرها دانست و گفت: انتظار می رود تا مبلمان در شهرها بتواند به ترتیب رفع نیاز گردشگران پیاده در شهر، مکانی برای استراحت و نشستن افراد، تفریح شهروندان و وسیله ای برای کاهش اضطراب و استرس مردم را موجب شوند.

داور جشنواره جهش وجود تنوع مبلمان شهری در سطح معابر را موجب رشد و افزایش درک مردم نسبت به زیبایی شناسی دانست و گفت: هویت و فرهنگ از عواملی هستند که موجب شکل‌گیری شخصیت شهروندان می شوند. امروزه ما می دانیم مبلمان شهری منحصرا یک نیمکت یا پل عابر پیاده و ایستگاه اتوبوس نیست. بلکه گسترده تر از این موضوعات است و برای زیباتر شدن شهرها باید با بهره گیری از هنر اصیل ایرانی - اسلامی و معماری کهن بتوانیم نگاه مجدد به مبلمان شهری داشته باشیم.

عضو شورای راهبردی جشنواره جهش گفت: بدیهی است آنچه به شهر هویت ببخشد برای ساکنان شهر آسایش به همراه می آورد. منظر شهری، پارک و مبلمان به شهر آسایش نی بخشد این خصوصیات بارز است که شهرها را از یکدیگر متمایز می سازد.

لاهیجی برپایی این جشنواره را انفجار فرهنگ و هنر در شهر دانست و گفت: هیچ سازمانی مانند شهرداری نیست که بدون مشارکت مردم بتواند موفق عمل کند. برپایی این جشنواره می‌تواند علاوه بر افزایش مشارکت مردم در فرایند ساخت شهرها تبدیل به یک فستیوال همراه با جشن و فضای شاد شود. جشنواره جهش نیز به نوبه خود سهم بسزایی در تحقق این آرمان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تنوع در طراحی مبلمان شهری می تواند باعث ایجاد ارزش های نو شود، گفت: در جشنواره جهش داورها و شورای راهبردی از ابتدا در جریان روند طراحی شرکت کنندگان تا مرحله معرفی برترین ها خواهد بود و این امر می تواند علاوه بر ایجاد حس مشارکت در شهروندان امکان بهره گیری از ظرفیت های هنری مردم در مدیریت شهری را نیز موجب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =