محمد جواد کاظمینی

معاون فرهنگی شهردار کرج گفت: تأثیرات فرهنگی پروژه گردشگری تپه مُرادآب در جلسه‌ای با حضور متولیان امر بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدجواد کاظمینی در حاشیه جلسه بررسی تأثیرات فرهنگی و اجتماعی پروژه فرهنگی گردشگری و تفریحی تپه مُرادآب ضمن اشاره به اهمیت این پروژه در افزایش شورونشاط اجتماعی و تأثیرات مثبت فرهنگی آن گفت: گزارش نهایی پروژه ارزیابی تأثیرات اجتماعی فرهنگی (اتاف) مجموعه فرهنگی گردشگری تفریحی تپه مُرادآب، با حضور احد رسولی، رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت‌های فرسوده شهری شورای اسلامی شهر کرج و نمایندگان معاونت‌ها، سازمان‌های ذی‌ربط و ناظر علمی و مجری پروژه موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: تپه مُرادآب به‌عنوان مهم‌ترین منبع طبیعی محله اسلام‌آباد به دلیل سکونت غیررسمی، چشم‌انداز طبیعی و اکولوژیک خود را ازدست‌داده است و تبدیل به مأمن امن برای آسیب‌های اجتماعی متفاوت و با شرایط زیست‌محیطی نامناسب شده و از طرفی بخش قابل‌توجهی از زیست حیاتی آن از بین رفته است و از شکل اولیه خود خارج‌شده است. ارزیابی اجتماعی و فرهنگی پروژه احداث مجموعه فرهنگی گردشگری و تفریحی در حوزه عمومی مُرادآب با توجه به ویژگی‌های فوق می‌تواند در بهبود تصمیم‌گیری مجریان در ادامه روند پروژه راه گشا باشد.

سرپرست رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج ادامه داد: بدین منظور ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی مجموعه فرهنگی گردشگری تفریحی تپه مُرادآب در محله اسلام‌آباد در دستور کار سازمان قرار گرفته و در این پروژه سعی شده نیازهای اصلی ساکنان و مراجعه‌کنندگان احتمالی، وضعیت موجود محدوده و طراحی در حال حاضر مجموعه تفریحی و فرهنگی تپه مُرادآب موردبررسی قرار گیرد.

کاظمینی افزود: پروژه از زمان شروع تا مراحل نهایی، با حضور نمایندگان همه معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های مرتبط (معاونت شهرسازی و معماری، معاونت فنی و عمرانی، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، معاونت خدمات شهر، اداره کل املاک، سازمان سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی) طی جلسات متعدد موردبررسی و پیگیری قرارگرفته است.

وی گفت: بهره‌گیری از نتایج به‌دست‌آمده به‌عنوان نقشه راه فرهنگی و اجتماعی پروژه به دست‌اندرکاران ارائه خواهد شد تا به‌زودی شاهد آغاز عملیات عمرانی پروژه و درنهایت بهره‌برداری درخور توجه از طرف عموم شهروندان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =