کمالی زاده - کراپ‌شده

شهردار کرج گفت: وسعت جنگل‌های دست کاشت کرج به دو هزار و ۲۰۰ هکتار می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج، ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری، اظهار کرد: در سه سال گذشته سرانه فضای سبز شهر کرج سالیانه یک متر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته حدود هزار هکتار در کرج جنگل‌کاری شده بود، گفت: تا پایان امسال حدود هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری انجام خواهد شد.

به گفته شهردار کرج سرانه فضای سبز کلان‌شهر کرج از ۱۳ و نیم متر به ۱۶ و نیم متر افزایش یافته است.

کمالی زاده با اشاره به تراکم بالای جمعیتی در استان البرز به ویژه کلان‌شهر کرج، گفت: سرانه فضای سبز در سال های اخیر نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه افزایش هم داشته است.

وی در بخش دیگری به مجموعه هزار هکتاری باغستان اشاره کرد و گفت: برای نگهداری از این مجموعه سرسبز تلاش فراوانی می‌شود.

شهردار کرج با اشاره به ایجاد فضای سبز در ۲۰۰ هکتار از اراضی جنوب غربی شهر (جاده قزلحصار)، گفت: ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در اراضی حلقه دره و حوالی فرودگاه پیام به فضای سبز اختصاص یافته است.

به گفته کمالی زاده ۴۰۰ هکتار از اراضی لشکر ۱۰ سیدالشهدا نیز به کشت فضای سبز اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: با تحقق پروژه های ذکر شده سطح جنگل‌کاری در کلان‌شهر کرج به دو هزار و ۲۰۰ هکتار خواهد رسید.

شهردار کرج در بخش دیگری به احداث پارک و بوستان در جای‌جای شهر به ویژه مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: پارک ایران کوچک به مساحت هفت هکتار نیز روز گذشته توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

کمالی زاده ادامه داد: پارک همگام در خط چهار حصار، مهر، مادران شهید، روشندلان، گذر سبز باغستان، بهارستان، گذر سبز حاشیه روخانه کرج، امید، هاشمی از جمله پارک‌های است که طی سه سال گذشته در کرج به بهره‌برداری رسیده است.   

به گفته شهردار کرج ۱۲ کیلومتر از حاشیه اتوبان یعنی شش کیلومتر رفت و شش کیلومتر برگشت از عوارضی قدیم تا ورودی بهشت سکینه (س) به فضای سبز اختصاص یافته است.

کمالی زاده با اشاره به اهمیت حفط منابع آبی، گفت: اولین کلان‌شهری هستیم که فاضلاب را تصفیه کرده و از آب حاصل از آنبرای آبیاری فضای سبز استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: دو تصفیه خانه برای این منظور احداث شده و تصفیه خانه سوم نیز در بهار سال آینده بهره برداری می شود.

شهردار کرج در بخش دیگری با اشاره به وضعیت متروی کرج، گفت: در آغاز به کار شورای پنجم این پروژه تقریبا تعطیل بود اما اعضای شورا برای راه اندازی مجدد این پروژه اهتمام ویژه ای به خرج دادند.

کمالی زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۸۰۰ نفر در پروژه مترو مشغول به کار هستند، گفت: در بهار ۱۴۰۰ بخشی از این پروژه بهره برداری می شوند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =