سلیم نژاد

رئیس شورای شهر کرج با گرامیداشت روز فرهنگی کرج این روز را سرآغازی برای شناخت گذشته و ساخت آینده این کلان‌شهر معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد بابیان اینکه با تصویب شورای شهر کرج و همت شورای عالی استان‌ها بیست و یکم فروردین‌ماه به نام روز فرهنگی کرج نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در همه کلان‌شهرهای کشور یک روز با عنوان روز فرهنگی مشخص‌شده و در کرج بیست و یکم فروردین با این عنوان نام‌گذاری شده است و از طریق این روز به سراسر کشور معرفی می‌شود.

وی با  اشاره به اینکه روز فرهنگی کرج، فرصت مناسبی برای ارائه داشته‌ها و رویدادهای فرهنگی شهر به هم‌وطنان و شهروندان است، گفت: هر شهری ویژگی‌های طبیعی، اجتماعی، فرهنگی و غیره دارد که خاص‌ترین آن‌ها به‌عنوان نماد و سمبل معرفی می‌شود در این راستا بیست و یکم فروردین با عنوان روز فرهنگی کرج با برپایی جشنواره لاله‌ها مقارن شده و در تقویم ثبت شد.

رئیس شورای شهر کرج بابیان اینکه شهرداری بیش از سایر ارگان‌ها می‌تواند به اعتلای فرهنگی جامعه کمک کند، گفت: شهرداری به دلیل برخورداری از پتانسیل پارک‌ها، فرهنگ‌سراها، وسایل حمل‌ونقل عمومی و بیلبوردهای شهری، بیش از سایر  ارگان‌ها می‌تواند به اعتلای فرهنگی جامعه کمک و باید از این امکانات نهایت استفاده را به عمل‌آورند.

سلیم نژاد گفت: کلان‌شهر کرج می‌تواند جز پایتخت علمی و فن‌آوری کشور و پایتخت هنری بودن به نمادی برای انسان‌دوستی، مهربانی با همنوع و میزبانی بدل شود؛ چنانچه در بحران فعلی کرونا توانست کارنامه‌ای درخشان از خود بر جای بگذارد.

وی یادآور شد: فرهنگ عمومی، اساس و بنیان نظام فرهنگی در هر جامعه است که سده‌های متمادی از میان نسل‌های مختلف بشر عبور کرده و به‌مرور از ناهنجاری‌ها پالایش‌شده و در بطن جامعه نهادینه‌شده است؛ چنین فرهنگی تعیین‌کننده سبک زندگی و الگوها و روش‌هایی است که هر جامعه‌ای برای خود برگزیده است ازاین‌رو، ارتقاء سطح کیفی زندگی به‌عنوان یکی از نمودهای عینی توسعه در جوامع بشری است که بدون توجه و استمداد از فرهنگ عمومی، میسر نخواهد بود.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه فعالان اجتماعی بسیاری در این کلان‌شهر وجود دارند، تأکید کرد: نیاز است با افزایش هم‌افزایی بین آن‌ها و با ایجاد یکپارچگی و تعریف اهداف، از ظرفیت این مجموعه برای اداره هر چه‌بهتر شهر و رفع مشکلات استفاده شود.

سلیم نژاد با گرامیداشت روز فرهنگی کرج این روز را سرآغازی برای شناخت گذشته و ساخت آینده کلان‌شهر کرج معرفی کرد و گفت: روز فرهنگی کرج یادگار شورای اسلامی دوره پنجم و گرامیداشت آن بهانه‌ای برای مطرح کردن هویت، داشته‌ها و ظرفیت‌های غنی و کهن شهر کرج و نیز طلیعه تلاش برای ملی کردن این شهر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =