کمالی زاده

شهردار کرج با اشاره به بیست و یکم فروردین روز فرهنگی کرج، گفت: این روز هم‌زمان با آغاز جشنواره لاله‌ها است که امسال به دلیل پاندمی کووید ۱۹ تلاش می‌کنیم مردم در فضای مجازی با این رویداد مهم آشنا شوند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، امروز شنبه بیست و یکم فروردین، روز کرج یکی از جوان‌ترین  و مهاجرپذیرترین شهر ایران است. این کلان‌شهر پس از تهران چهارمین شهر پرجمعیت کشور و بیست دومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

شهری که آب‌وهوای خوشش آن را به یکی از مکان‌های مناسب کشت گل و گیاه تبدیل کرده است و لاله‌هایش تا پیش از همه‌گیری کرونا هرسال گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کرد.

بیست‌ویک فرودین روز آغاز جشنواره لاله‌ها در کرج است، گل لاله نماد شهیدان در ایران و نشانه پنج هزار و ۲۱۹ شهید این شهر است.

علی کمالی زاده، شهردار کرج در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز درباره این روز، گفت: ۲۱ فروردین برای نخستین بار در سال ۹۸ به‌عنوان روز کرج انتخاب شد.

کرج شهر با اصالتی است

وی افزود: در این روز هم‌زمان با آغاز جشنواره لاله‌ها برنامه‌های متعددی برای مردم در نظر گرفته می‌شد. که امسال به دلیل پاندمی کووید ۱۹ این برنامه‌ها برگزار نمی‌شود و فقط در فضای مجازی تلاش می‌کنیم مردم را بافرهنگ پیشینه کرج آشنا کنیم، البته امسال چون سال‌های گذشته در باغ لاله‌های کرج، کاخ مروارید، میدان‌ها و بوستان‌های شهر لاله کاشته شده است.

شهردار کرج بابیان اینکه کرج همه جنبه‌های یک شهر بااهمیت را دارد و امکان تاریخی و فرهنگی آن نشان‌دهنده اصلت این شهر هستند، گفت: از سوی دیگر ما مراکز علمی بسیاری چون واکسن‌سازی رازی، پژوهشگاه انرژی، پژوهشگاه لیزر و دانشگاه خوارزمی راداریم که نشان‌دهنده وجهه علمی کرج است.

جشنواره لاله‌ها کرج را به مقصد گردشگری تبدیل کرده است 

کمالی زاده با اشاره به اینکه شعار امسال شهرداری به دلیل مهاجرپذیر بودن و حضور اقوام مختلف «کرج من» است، اظهار کرد: تلاش ما این است که حس تعلق‌خاطر و شهروند بودن را در مردم کرج ایجاد کنیم. بسیاری از شهروندان هرروز برای کار راهی تهران می‌شوند و کرج برایشان حکم خوابگاه را دارد، ما باید آن شکلی از تعلق‌خاطر را در مردم ایجاد کنیم که موجب مانایی شهر می‌شود، البته باید امکانات بالقوه و بالفعل را برای شهروندان ایجاد و مشخص کنیم.

وی درباره جشنواره لاله‌های این شهر و اهمیت فرهنگی و اقتصادی آن نیز گفت: پیش از شیوع کرونا روزانه ۵۰ هزار نفر از این رویداد بازدید می‌کردند، این رویداد از یک دهه پیش در کرج آغاز و موجب شده شهر ما به مقصد گردشگری تبدیل شود، اما امسال کاخ مروارید را تحویل گرفتیم و در محوطه آن لاله کاشتیم که در تورهای مجازی این کاخ و همین‌طور باغ لاله‌ها به نمایش درآمده است.

پارک محیط‌بان اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود

شهردار کرج با اشاره به اینکه به‌زودی از پارک حیات‌وحش کرج بهره‌برداری می‌شود، گفت: نهم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با روز شوراها پارک محیط‌بان به مساحت ۱۷ و نیم هکتار و با ۱۰۰ قوچ و میش و غزال در ارتفاعات حصار افتتاح می‌شود، این حیوانات که از سازمان حفاظت محیط‌زیست تحویل گرفته‌شده‌اند همگی قرنطینه و سلامت هستند، شرایط زندگی مشابه حیات‌وحش برای حیوانات مهیا شده و مردم می‌توانند آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنند.

کمالی زاده گفت: برای حیوانات این پارک سایه‌بان، آبخوری، کلینیک دامپزشکی و سیلوی ذخیره علوفه نیز ساخته‌شده تا بتوانند در شرایط مطلوب زندگی کنند.

نمایش ۲۵۰ هزار گل لاله در جشنواره کرج

به گفته شهردار کرج، پارک محیط‌بان یک پارک جنگلی است که همه امکانات لازم مثل روشنایی، سرویس بهداشتی و پارکینگ برای آن در نظر گرفته‌شده است و شهروندان می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

کمالی زاده در بخش دیگری اضافه کرد: برای نهمین سال متوالی است که جشنواره لاله‌ها در باغ گل‌های کرج برگزار می‌شود این جشنواره از زمان تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۰ آغازشده و تا اردیبهشت ادامه دارد در این جشنواره ۲۵۰ هزار شاخه گل لاله با ۴۸ واریته مختلف، یاس هندی، کروپسیس ارغوان میخک ساکولنت و ... کاشته شده است.

گفتنی است؛ باغ گل‌های کرج هشت هکتار است که در پارک شهید چمران کرج واقع‌شده و بزرگ‌ترین فرش گل خاورمیانه به مساحت دو هزار و ۷۰۰ مترمربع در این باغ گل‌آرایی شده و خودنمایی می‌کند. سال گذشته هم تور مجازی جشنواره لاله‌های کرج در کنار بازدید حضوری به راه بود که از سایر شهرها و خارج از کشور نیز بازدیدکننده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =