کمسیون محیطزیست

عضو شورای شهر کرج ضمن انتقاد از نحوه مدیریت پسماندها، گفت: باید پس از بررسی‌های لازم از کلیات طرح جامع مدیریت پسماند تهران الگوبرداری شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، غدیر مهدوی در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج به کلیات طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران اشاره کرد و گفت: شورای شهر تهران در برنامه پنجم توسعه، شهرداری را مکلف کرده که نسبت به تهیه طرح جامع پسماند این کلان‌شهر اقدام کند در این راستا از معاونت خدمات شهر درخواست می شود تا پس از مطالعه، طرح فوق را به مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر تحویل دهد تا اگر این طرح قابلیت دارد، بومی سازی شود.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: این طرح توسط دانشگاه تهران بررسی و با پشتوانه کارشناسی و مطالعاتی عمیقی ارائه و پیوست آن در ۲۰ مجلد ارائه شده است.

مهدوی بیان کرد: شناسایی پسماند مسکونی و غیرمسکونی، تفکیک از مبداء، ذخیره‌سازی و جمع آوری، بهسازی سایت آرادکوه، بهینه‌سازی ایستگاه انتقال، مدیریت پسماند هنگام ساخت، بهسازی سایت آبعلی، مدیریت پسماندهای پزشکی بی‌خطر شده، مدیریت پسماند حجیم، پسماندهای ویژه، مدیریت پسماند فضاهای باز و کاهش از مبداء از جمله اهداف و موضوعات اصلی این طرح هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: پس از بررسی طرح از شهرداری درخواست می شود تا در قالب لایحه تحویل شورای شهر و پس از تصویب در کرج بومی سازی و اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =