بافت فرسوده - کراپ‌شده

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: کلان‌شهر کرج از لحاظ مساحت بافت فرسوده شهری رتبه شانزدهم کشوری را دارد بروز حادثه در بافت فرسوده به دلیل عرض کم معابر، امکان ورود ماشین و بعضاً خدمات‌رسانی را به این نقاط با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس وحیدی گفت: کلان‌شهر کرج در میان مراکز استان‌ها از لحاظ مساحت بافت فرسوده شهری رتبه شانزدهم کشوری را به خود اختصاص داده که در این رابطه بروز سانحه و حادثه در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به دلیل عرض کم معابر، امکان ورود ماشین و بعضاً خدمات‌رسانی را به این نقاط با مشکل مواجه می‌کند.

وی گفت: به‌هرحال نقاط قوت اصلی شهر کرج از منظر آتش‌نشانی همراهی و توجه خاص مدیریت شهری به موضوع ایمنی، کیفیت مناسب ساخت‌وسازهای جدید و رعایت مقررات در آن‌ها و همکاری مراکز علمی و تخصصی با سازمان آتش‌نشانی است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نقاط ضعف شهر کرج از منظر آتش‌نشانی را وجود بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف شهری، وجود مرکز تجاری و اداری قدیمی در نقاط مختلف شهر که دارای ظرفیت حریق و حوادث بالایی هستند و همچنین نرخ حوادث در شهر دانست.

وحیدی نرخ رشد حریق و حوادث را تابع عوامل متعددی دانست و گفت: به‌عنوان‌مثال افزایش بارندگی در فصل بهار باعث رشد گیاهان هرز در برخی مراتع و علفزارها شده و در فصل تابستان تعداد وقوع حریق در این‌گونه مراتع می‌تواند افزایش یابد یا در مثالی دیگر قطعی‌های مکرر برق به علت صرفه‌جویی و یا اتخاذ تصمیم در مدیریت توزیع برق باعث می‌شود که حوادث مربوط به آسانسورها افزایش داشته باشد، بنابراین هنگامی‌که نرخ رشد حریق و حوادث را در نظر می‌گیریم باید موارد و پارامترهای مختلف و اثرگذار در تعداد حریق و حوادث را همواره مدنظر داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =