خستو

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج منظم بودن تابلوهای شهری را در روحیه شهروندان تأثیرگذار دانست و گفت: این مهم مورد غفلت مسئولان شهری واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، رحیم خستو در هجدهمین کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضای کمیسیون، مدیران مناطق و روسای سازمان های سیما، منظر و فضای سبز و فرهنگی ورزشی و ‌اجتماعی شهرداری در خصوص اصلاحیه آیین نامه تبلیغات محیطی برگزار شد، اظهار کرد: اصلاحیه آیین نامه تبلیغات محیطی با توجه به بررسی های به عمل آمده و بازبینی آیین نامه تبلیغات محیطی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و ضرورت اصلاح آیین نامه موصوف پس از مطالعه و تصویب در شورای شهر اقدام خواهد شد.

وی گفت: عناصر و فضاهای زیادی در شهر وجود دارد که باید با نمادها و نشانه‌های موجود در منظر و هویت شهر و شهروندان آن در تناسب باشد، یکی از این موارد تابلوهای شهری است.

خستو بیان کرد: این تابلوها که جزو سیما و منظر شهری بوده باید جلوه‌ای زیبا و چشم‌ نواز داشته باشد، زیرا مردم، بسیاری از زمان خود را درون شهر، سپری می‌کنند و خواسته یا ناخواسته، بی‌توجهی به این مهم، بر روی ذهن و فکر آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی یادآور شد: پراکندگی و نامنظمی تابلوها سبب ایجاد آلودگی بصری می‌شود، تلاش در زمینه زدودن این اغتشاشات سبب ایجاد آرامش فکری در میان افراد است، پس هر شهر توسعه ‌یافته باید این امر مهم را مد نظر قرار دهد.

سخنگوی شورای شهر کرج ضمن انتقاد از نهادهای متولی فرهنگی شهر در عدم اعلام و معرفی ۲۱ فروردین ماه که به نام روز فرهنگ عمومی کرج نامگذاری شده است، گفت: حجم انبوهی از تابلوهای برخی از نهادها، مراکز خرید به هر شکل، فرم و اندازه، فضای شهری را چنان مغشوش کرده که انتظار می رفت در معرفی روز فرهنگی همه متولیان شهر تابلوهای خود را اختصاص به این روز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =