زارع

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم رشد مناطق کم برخوردار شهر کرج تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس زارع در جلسه بررسی گزارش جامع عملکرد چهار ساله توسط نظام مدیریت شهری، اظهار کرد: رویکرد گزارش عملکرد چهار ساله باید با دو محوریت حقوقی و عملکردی تهیه و تدوین شود. حقوقی به عنوان سند در شورا و شهرداری باقی می ماند و عملکردی، ماحصل اقدامات مدیریت شهری ثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه مبنا و پایه این گزارش عملکرد بر اساس موارد ۹ گانه سند چشم انداز کرج در حوزه توسعه و نگهداری شهر است، گفت: در این گزارش باید قید شود که در طول عمر شورای پنجم، کل منابعی که شهرداری حاصل کرده به چه میزان بوده است.

این عضو شورا اضافه کرد: کیفیت عملکرد نیز مهم است و باید میزان درآمد پایدار مجموعه مدیریت شهری، رشد سالیانه، اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی طی ۴ سال گذشته مشخص باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج همچنین گفت: در این گزارش باید قید شود مدیریت شهری کرج از منابع حاصل شده بر اساس قانون، چه میزان در حوزه عمرانی و توسعه شهر و چه میزان در زمینه جاری هزینه کرده است.

زارع در ادامه به ضرورت قید تمامی فعالیت هایی که شهرداری طی ۴ سال گذشته در حوزه های مختلف انجام داده است، اشاره کرد و گفت: فعالیت هایی که صرفا به موضوع بودجه محدود نبوده و بهبود محیط شهری بر اساس سند چشم انداز را محقق کرده است نیز در این گزارش عملکرد عنوان شوند.

وی به عنوان مثال از  احقاق حقوق کارگران پیمانکاران حجمی به عنوان عملکرد مدیریت شهری که نیازمند بودجه نبود یاد کرد و گفت: این اقدام، در رضایت کارگران نقش مهمی در حوزه خدمات شهر ایفا کرد.

جلوگیری از حاشیه نشینی و رشد مناطق کم برخوردار از دیگر اقداماتی است که زارع بر نقش آن در دوره شورای پنجم تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در این دوره از شورا اجازه گسترش حاشیه نشینی را ندادیم و توسعه افقی در حریم شهر نداشتیم.

این عضو شورا ادامه داد: در مناطق ۳ و ۴ و حصار، کوچه و معبری بدون کانیوو و آسفالت نداریم و خدمات جمع آوری زباله های مناطق کم برخوردار با مناطق برخوردار به صورت یکسان است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه تسهیل گری، شفافیت و کاهش فساد از شعارهای شورای پنجم بوده است، گفت: باید در این گزارش عملکرد قید شود که تا چه میزان در این زمینه موفق بودیم و امکان بروز فساد را چگونه کاهش دادیم.

هزینه های جاری، پاشنه آشیل شهرداری در حال حاضر و آینده خواهد بود

زارع با اشاره به اینکه هزینه های جاری، پاشنه آشیل شهرداری در حال حاضر و آینده خواهد بود، اضافه کرد: باید برای این موضوع مسیرهای کنترل هزینه را پیدا کنیم و بر همان اساس عمل کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع نیز باید مشخص شود که در این دوره مجموعه مدیریت شهری هزینه ای ایجاد کرده یا کنترل هزینه ای در اقدامات خود داشته یا نه و این را به اطلاع عموم برسانیم.

این عضو شورا همچنین ادامه داد یکی از خط قرمزهای شورای پنجم این بوده که نیروی انسانی مازاد به شهرداری کرج اضافه نکند، این مهم باید خود را در گزارشات نشان دهد.

رئیس کمیسیون تلفیق در بخش پایانی صحبت های خود گفت: این گزارش عملکرد در یک بازه زمانی ۲۰ روزه جمع آوری و در مدت زمان ۱۰ روز جمع بندی شود تا بتوانیم خروجی خوبی داشته باشیم.

گفتنی است مدیریت این گزارش و خروجی، با نظارت، عباس زارع، احد رسولی و مهدی حاجی قاسمی، معاونین شورا، علی کمالی زاده، شهردار کرج، امیر اشتری، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج و محمود دهقان، رئیس سازما فاوای شهرداری کرج است و تمامی مناطق ۱۰ گانه، سازمان های تابعه و معاونت های شهرداری باید عملکرد خود را در این گزارش ثبت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =