• ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
  • کد خبر: 77254
واکسن کرونا

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کرونا به ندرت از سطوح منتقل می‌شود و بیشترین ماندگاری را در سطوح فلزی و کمترین را هم در سطوح پارچه‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: در مقایسه با هفته‌های قبل وضعیت نسبتاً تثبیت شده‌ای در استان حاکم است ولی هنوز هم آمار تعداد بیماران بستری شده از قله پیک سوم بیشتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۸۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند این در حالی است که در بدترین شرایط پیک سوم ۹۲۴ نفر بستری شده داشتیم.

این مسئول تاکید کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در هر ساعت یک نفر در استان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده است.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا هنوز به شدت فعال است و از مردم درخواست می‌شود پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و فقط در موارد ضروری از منزل خارج شوند.

این مسئول با اشاره به بازگشایی مجدد صنوف گروه شغلی ۲ گفت: بنا به دستور ستاد ملی کرونا، فعالیت مجدد صنوف گروه ۲ برای دو هفته مجاز اعلام شده تا ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود و اگر شیب نزولی کرونا ادامه داشته باشد و مردم هم رعایت کنند، مجوز فعالیت آنها تمدید می‌شود.

بابایی در پاسخ به اینکه مدت ماندگاری ویروس کرونا در سطوح به چه شکل است، گفت: این ویروس به ندرت از سطوح منتقل می‌شود و بیشترین ماندگاری را در سطوح فلزی و کمترین را هم در سطوح پارچه‌ای دارد.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: مردم نگران انتقال این ویروس از سطوح نباشند و اگر مثل گذشته بهداشت دست خود را رعایت کنند و از تماس آن با چشم و گوش و بینی به خصوص در مواقعی که خارج از منزل هستند خودداری کنند، احتمال بیماری آنها به میزان قابل توجهی کم می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین مسیر انتقال این ویروس تنفس و از طریق فرد به فرد است به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

بابایی در پاسخ به اینکه آیا کسانی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند باز هم به این ویروس مبتلا می‌شوند، توضیح داد: بیشترین پاسخ ایمنی واکسن دو تا چهار هفته بعد از تزریق مرحله دوم است به همین دلیل کسانی که واکسن زده‌اند هم در مقابل این ویروس مصون نیستند و نباید فکر کنند می‌توانند ماسک نزنند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =