سلیم نژاد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از توسعه کارخانه کمپوست کرج واقع در حلقه دره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد با اشاره به بهره‌برداری از  چند پروژه سازمان مدیریت پسماند اظهار کرد: اولین پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع از سال ۹۳ در حال خدمت‌رسانی است و با افتتاح دومین پناهگاه حیوانات بلاصاحب در باغستان که بر اساس بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی احداث‌شده سرانه نگهداری حیوانات بلاصاحب در استان به ۱۲۵۰۰ هزار مترمربع رسیده است.

وی عنوان کرد: دومین پناهگاه سگ‌های بلاصاحب باهدف جمع‌آوری و کنترل سگ‌های بلاصاحب و پیشگیری از بیماری و همچنین ایجاد امنیت روانی و فراهم‌سازی محیطی امن در سطح شهر به بهره‌برداری رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: به دلیل نواقص فنی و اجرایی غیراصولی پروژه‌های RCCP محوطه هوادهی تخمیر کارخانه کمپوست، بازچرخانی شیرابه و پناهگاه حیوانات بلاصاحب امکان بهره‌برداری از این پروژه‌ها در بازه زمانی سال ۹۹ وجود نداشت، طی بازدیدهای فنی و بهره‌گیری از مشاورین مجرب و بازبینی نقشه‌های اجرایی، تغییراتی در پروژه شکل گرفت تا مدل‌های خروجی آن بالاترین بهره‌وری و استانداردهای لازم محیط‌زیست را دارا باشند تا مورد تائید قرار گیرند.

سلیم نژاد گفت: محوطه هوادهی تخمیر کارخانه کمپوست حلقه دره به متراژ ۲ هکتار باهدف افزایش تولید کود کمپوست و دفن زباله به بهره‌برداری رسید و پروژه بازچرخانی شیرابه نیز از دیگر فعالیت‌های عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج است که به‌منظور کاهش شیرابه‌های حلقه دره به بهره‌برداری رسیده است.

وی تأکید کرد: پروژه RCCP  محوطه هوادهی تخمیر کارخانه کمپوست حلقه دره با ظرفیت پردازش ۵۰۰ تن زباله در روزبه متراژ ۳ هکتار یکی از پروژه‌هایی است که با مبلغ بیش از حدود ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: خط یک و دو کارخانه کمپوست با ظرفیت روزانه ۵۵۰ تن ورودی زباله جهت تفکیک و جداسازی پسماندهای خشک و تر نیاز به احداث RCCP و محوطه جدید داشت که این مهم نیز به بهره‌برداری رسید و تا پایان خردادماه هم‌زمان با راه‌اندازی خط ۳ کارخانه کمپوست ۱.۴ هکتار محوطه RCCP به این میزان اضافه خواهد شد که مجموع محوطه تا پایان خردادماه به حدود ۶ هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

سلیم نژاد یادآور شد: پروژه‌های بازچرخانی شیرابه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کارشده در استان است به این دلیل که برای اولین بار در کشور فرآیند بازچرخانی شیرابه باهدف کم کردن حجم ورودی شیرابه لاگون ها و در آینده‌ای نزدیک خشک‌کردن لاگون های موجود و در پی آن رفع بوی بد منتشره و جلوگیری از آلودگی‌های محیطی و خاک و آب‌های زیرزمینی به اجرا درآمده است.

وی گفت: این پروژه با مبلغ پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و حفر۳۰ حلقه چاه تزریقی به حجم ۳۰۰ مترمکعب، مخزن انتقال شیرابه به حجم ۶۵۰ مترمکعب، شبکه انتقال شیرابه به طول ۲۵۰۰ متر طول، حجم بازچرخانی شیرابه ۳۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز و ایستگاه پمپاژ شیرابه باقدرت پرتاب ۷۰ مترمکعب در ساعت با ارتفاع ۷۰ متر فعالیت خود را آغاز کرده است و در آینده نزدیک با راه‌اندازی فاز سوم این تأسیسات باهدف تصفیه شیرابه و خشک‌کردن لاگون های موجود، معضل فعلی و مشکلات ناشی از آن در سایت حلقه دره حل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =