ایین رونمایی از باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باغ فرهنگ یونسکو می‌تواند محل تعامل اقوام ایرانی و همزیستی مسالمت‌آمیز باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز سعید رضا عاملی، در مراسم رونمایی از باغ فرهنگی یونسکو که با حضور مسئولان کشوری در پارک ایران کوچک کرج برگزار شد، با تقدیر از شهرداری کرج در ایجاد باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو، اظهار کرد: یقیناً این باغ کوچک نماد ایران کوچک به تعبیر رهبر انقلاب محل گردشگری برای استان البرز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بودن اقوام شریف ایرانی کنار یکدیگر امری مهم است و تقویت و ارزش نهادن به اقوام، تقویت ایران است، عنوان کرد: وقتی تعلق قومی و ملی را ارزیابی می‌کنند تعلق قومی از تعلق ملی نمی‌کاهد و اگر ما احترام همه اقوام را داشته باشیم احترام منابع اصلی ایران عزیز را فراهم کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: نباید قومیت‌گرایی طوری بیان شود که نشان از تقابل هویت ایرانی و اسلامی باشد زیرا این‌ها قوامساز یکدیگر هستند.  

عاملی بابیان اینکه تردید منشأ تشویش هویت است و در این میان قطعیت از بین می‌رود، گفت: وقتی ما نگاه تاریک به اقوام داشته باشیم و ارتباط اقوام تاریک شود، بازنمایی دروغین از اقوام صورت می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به‌ضرورت توسعه فرهنگ اشاره کرد و بابیان اینکه اگر در توسعه بین‌ فرهنگی در سطح جهانی موفق شویم آرامش بیشتری به لحاظ زیست سرزمینی فراهم می‌شود، تأکید کرد: تردید میان اقوام خطرات عدم یکپارچگی را در پی دارد ازاین‌رو باغ فرهنگ یونسکو می‌تواند محل تعامل اقوام ایرانی و همزیستی مسالمت‌آمیز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =