احمد خیری - کراپ‌شده

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج گفت: آماده انتقال تجربیات خود در حوزه ساماندهی مشاغل خانگی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احمد خیری در جریان بازدید فعالان مشاغل خانگی استان زنجان از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز، با اشاره به اینکه در رابطه با موضوع مشاغل خانگی، بهبود فضای کسب‌وکار و سیستم کارآفرینی در هر محیطی با چند مسئله جدی مواجه هستیم، گفت: باید آدم‌های دغدغه‌مند و عاشق را در دستگاه‌ها، الزامات اداری و محیط اکوسیستم‌ها پیدا کنیم که این اتفاق در البرز افتاد.

وی اضافه کرد: برای هر کاری هم‌اندیشی، هم‌فکری، همکاری، هم‌دلی و گفتمان‌سازی مشترک نیاز است که این مهم نیز اتفاق افتاده و دبیرخانه شکل‌گرفته است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج با تأکید بر اینکه هر کاری به یک تئوری علمی و پشتوانه نظری نیاز دارد، گفت: افرادی که در تنگناهای اقتصادی و اجتماعی کشور تصمیم می‌گیرند کاری را آغاز کنند، اگر مشاوره‌های تخصصی و پشتوانه و آموزش‌های علمی لازم را نداشته باشند تجربه تلخی ایجاد می‌شود، آدم‌های بیکاری که وام می‌گیرند و تبدیل به بیکار بدهکار می‌شوند. برای حل این مسئله هم‌مرکز تخصصی خدمات مشاوره مشاغل خرد و خانگی ایجادشده است.

خیری افزود: مسئله فروش در عصر جدید با توجه به‌سرعت تغییرات اجتماعی و تغییر ذائقه‌های مردم، نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد. باید از پلتفرم‌های فروش آنلاین و ظرفیت‌های آن‌ها استفاده شود، با ایجاد مجموعه‌هایی که بتوانند گیف ایجاد کنند و ارزش‌های جدید برای محصول خلق کنند.

وی افزود: پاسخ به این چند مسئله در قالب این دبیرخانه و این فعالیت‌ها یک مأموریت جمعی شد که بسیاری از دوستان در استان به آن وفا دارند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج گفت: وقتی این نگاه تمام شمول می‌شود بازیگران اصلی که خود فعالان این حوزه هستند می‌آیند و انتقال تجربه می‌کنند، افراد دیگری که دغدغه‌مند هستند به حول این محور اضافه می‌شوند تا یک زنجیر کامل شکل بگیرد.

خیری با اشاره به اینکه در ایجاد ظرفیت‌های قانونی برای یک مشارکت نظامات مدیریت شهری تجربیات خوبی داریم در باب انتقال تجربه اعلام آمادگی کرد و افزود: دستورالعمل‌ها، قوانین بالادستی و کارکردهای متعددی در این حوزه در اقتصاد شهری وجود دارد. به‌طور مثال برنامه‌ریزی‌شده است که دو هزار و ۷۰۰ نفر از فعالان حوزه مشاغل خانگی در این طرح حضور پیدا کنند.

وی گفت: در حوزه مشاغل سیار و بی‌کانون در شهرداری‌های کشور با چالش‌هایی مواجه هستیم، بساط گری به‌اندازه تاریخ هویت دارد و ما نمی‌توانیم بگوییم که آن را جمع می‌کنیم، نمی‌توانیم، همان‌طور که در طول تاریخ نتوانستیم. ما باید به آن سامان دهیم، شکل دهیم و توانمندش کنیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج افزود: من خیلی امیدوارم که این تجربه‌ خوب در حوزه‌ی مشاغل خانگی در حوزه‌های دیگر مانند بساط گری‌ها کمک کند و در تعریف اقتصاد شهری پویای مردم محور، شهروندانی که بر اساس شرایط اقتصادی حاکم بر کشور بتوانند تاب‌آوری داشته باشند ببینیم. مدل‌ها در حال تغییر است و ما هم باید تغییر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =