آیین افتتاح ساختمان شورای اسلامی استان البرز وشهرستان کرج

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراهای اسلامی باید محور اداره شهرها و روستاها باشند .

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان اداری شورای اسلامی استان البرز و شهرستان کرج، در جمع خبرنگاران گفت: شورای پنجم کرج بسیار متفاوت در صحنه خدمت رسانی به مردم حاضر شد و ثابت کرد که درگیر بازی های جناحی و سیاسی نمی شود و به حمد الهی امروز که در پایانِ دوره قرار داریم پیشانی مان سفید است و افتتاحیه ها به صورت فشرده در حال برگزاری است و حتی مدیریت شهری آینده نیز می تواند آنها را بهره برداری نماید، شورایِ پنجم مظلوم واقع شد چرا که عملکرد آن به خوبی اطلاع رسانی نشد.

وی افزود: در چهار سال گذشته فرصت بکارگیری صدها نیرو مهیا بود که می توانست عامل محبوبیت افزایی برای نمایندگان مردم باشد اما ما به این روش های کاذب نه گفتیم تا فضای مدیریت شهری سلامت و چابک و مهیای خدمت رسانی باشد، در نقاط محروم کارهای بزرگی انجام شده و به ویژه در بحث احداث پارک ها و رشد سرانه فضای سبز پرپتانسیل ظاهر شده ایم، امروز تریبون ها مسئولیت الهی دارند که اقدامات مدیریت شهری دوره پنجم کرج را تشریح کنند تا عامل امیدواری و مشارکت بیشتر مردم برای انتخابات آتی باشد.

رئیس شورای شهر کرج گفت: اینکه عده ای در آستانه هر انتخابات فضای تاریکی از اقدامات گذشتگان را برای مردم ترسیم کنند تا بازار رأی آوری خودشان گرم تر شود، کار صحیحی نیست، بگذارید مردم به برنامه ها به کارآمدی به سلامت و تخصص و تعهد افراد رأی دهند نه به گرایش سیاسی آنها. متاسفانه امروز شوراهای اسلامی کشور در اثر عدم همکاری دولتمردان ضعیف تر شده اند و مسئولان دولتی پاسخگویی لازم را ندارند.

وی گفت: شوراها باید محور اداره شهرها و روستاها باشند و به عنوان دولت های محلی حلقه ارتباط بین مردم و حاکمیت باشند اما آنچه امروز شاهد هستیم حرکت به سمت محدود کردن اختیارات شوراها می باشد و شوراها عملاً به شورایِ شهرداری تبدیل شده اند.

سلیم نژاد با بیان اینکه افتتاح ساختمان شورای اسلامی استان البرز کار شایسته ای بود که با مشارکت مدیریت شهری کرج انجام شد، گفت: شورای استان مشکلات را در سطحی کلان تر پیگیری می کند و اکنون که تشکیلات اداری این نهاد منسجم تر شده امیدواریم شاهد برگزاری جدی تر جلسات با حضور نمایندگان و مسئولان نهادهای دولتی و عمومی در راستای پاسخگویی و ارائه برنامه برای بهبود شرایط باشیم.

به گفته وی، شوراها اولین و نزدیک ترین نهاد به مردم به شمار می آیند و می توانند پاسخگوی نیاز های مردم منطقه خودشان باشند، امیدواریم نمایندگان مجلس در افزایش اختیارات شوراها و تصویب لوایح و طرح های حمایتی در این حوزه از نظرات شورای عالی استان ها به صورت دقیق و کارشناسی استفاده کرده و به ارتقای جایگاه شوراها و افزایش دامنه اختیارات آنها کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =