بلوار ارم - کراپ‌شده

تعریض طولانی‌ترین بلوار کلان‌شهر کرج در دستور کار مدیریت شهری است تا ترافیک در این شریان پرتردد کاهش یابد.

پایگاه خبری کرج امروز؛ از بلوار ارم به‌عنوان یکی از طولانی‌ترین بلوارهای ایران یاد می‌شود که از آزادراه کرج - قزوین آغازشده و با گذر از میان مهرشهر، در فرودگاه بین المللی پیام به پایان می‌رسد. «کاخ مروارید»، «باغ سیب مهرشهر» و پارک «هامون» ازجمله جاذبه‌های گردشگری هستند که در طول این بلوار قرار دارند.

حجم بالای تردد در منطقه مهرشهر باعث شده تا شهرداری کرج تعریض این بلوار را در دستور کار خود قرار دهد به امید اینکه معضل ترافیک در این محدوده از شهر مرتفع شود.

ازآنجایی‌که شمال این بلوار جزو منطقه چهار و جنوب آن جزو منطقه سه شهرداری کرج است، آخرین وضعیت این پروژه را از مدیران این مناطق پیگیر شده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

علی آرایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز ضمن تشریح آخرین وضعیت تعریض بلوار ارم، طول این پروژه را ۷ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخشی از این پروژه در منطقه سه واقع‌شده که در دو جبهه شرقی و غربی قرار دارد.

تعرض بلوار ارم  بسیاری از مشکلات ترافیکی  مهرشهر را مرتفع می‌کندوی به وضعیت آزادسازی و تملک معارضین این پروژه اشاره کرد و گفت: منطقه سه در سال‌های ۷۵ تا ۹۸ توانست با ۴۳ درصد و در سال گذشته با ۲۸ درصد پیشرفت در جبهه غربی این پروژه را پیش ببرد.

مدیر منطقه سه شهرداری کرج همچنین پیشرفت جبهه شرقی این پروژه در سال گذشته را ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: پیشرفت کلی این پروژه ۴۸ درصد بوده و در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر از این بلوار بازگشایی‌شده است.

آرائی با تأکید به اینکه با تعرض بلوار ارم می‌توان بسیاری از مشکلات ترافیکی این محدوده را مرتفع کرد، افزود: رفع معارضین دولتی از مواردی است که می‌تواند در روند پیشرفت این پروژه تأثیرگذار باشد.

وی برخی از معارضین این پروژه را وجود ابنیه ارگان‌های دولتی شامل وزارت نیرو، هوا ناجا نیروی انتظامی و بنیاد تعاون سپاه اعلام کرد و گفت: در خصوص آزادسازی معارضین جلساتی برگزار و توافقاتی صوت گرفته است.  

دیوار پایگاه هوایی ناجا مهم‌ترین معارض پروژه

مدیر منطقه سه شهرداری کرج در بخش دیگری به اهمیت عقب‌نشینی دیوار پایگاه هوایی ناجا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معارضین این پروژه اشاره کرد و گفت: طبق توافقات صورت گرفته عقب‌نشینی دیوار این پایگاه در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

آرائی بابیان اینکه ۶۰ درصد آسفالت‌ریزی بلوار ارم در مسیر آزاده شده انجام‌شده است، گفت: عملیات جدول‌گذاری، زیرسازی، جمع‌آوری آب‌های سطحی و لوله‌گذاری در بخش‌هایی از این پروژه انجام‌شده است.

تعریض بلوار ارم از پروژه‌های اولویت‌دار منطقه چهار است

محمد یساولی، مدیر منطقه چهار شهرداری کرج نیز در این خصوص به خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز گفت: اعتباری که در سال جاری به این پروژه اختصاص‌یافته ۲۳ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تملکات پروژه تعریض بلوار ارم در منطقه چهار، گفت: همه معارضین این پروژه در منطقه چهار شناسایی‌شده که شامل ۱۱ ملک است.

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج تأکید کرد: برخی از تملکات این پروژه در قالب توافق و اخذ پروانه ساختمانی انجام‌شده و برخی دیگر نیز در حال انجام است.

یساولی همچنین گفت: تعریض بلوار ارم به‌عنوان یکی از طولانی‌ترین شریان‌های شهر که باعث ایجاد ترافیک در محدوده اصلی مهرشهر شده دارای اولویت درجه اول منطقه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =