حضور زائرین اهل قبور در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) در روز جمعه پایانی سال

معاون فنی اجرایی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از تهیه و تدوین آیین‌نامه نصب سنگ مزار در بهشت سکینه (س) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مجید نورمحمدی اظهار کرد: نصب سنگ مزار در آرامستان بهشت سکینه (س) دارای اشکالاتی بود و بعضاً در برخی موارد مشکلاتی در این زمینه به وجود می‌آمد که در این راستا با برگزاری جلسات مختلفی، مقرر شد که آیین‌نامه مربوطه تدوین شود تا مراجعان از سردرگمی خارج شوند.

وی افزود: در قطعات قدیمی آرامستان بهشت سکینه (س) با یک ناهمگونی در نصب سنگ قبور، کتیبه، ایجاد باغچه، نصب صندلی با ابعاد و اشکال گوناگون و ... مواجه هستیم که موجب نارضایتی زائرین اهل قبور شده که به‌طورقطع با راه‌اندازی این سازوکار در قطعات جدید، دیگر خبری از آشفتگی و ناهنجاری بصری نخواهد بود و با ایجاد نظم، یکسان‌سازی‌های لازم انجام خواهد شد.

معاون فنی اجرایی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: در این راستا آیین‌نامه نصب سنگ مزار با ارائه قوانین و مقررات به صورت مکتوب و اخذ تعهدنامه از خانواده متوفی طراحی شد.

نورمحمدی اعلام کرد: طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده تمامی قبور دارای اشکال نامناسب شناسایی و به خانواده‌های متوفی طی مکاتبه رسمی و ارسال پیامک اطلاع‌رسانی شده تا در مهلت قانونی مقرر نسبت به تغییر وضعیت نامتعارف و رفع معایب اقدام کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور رعایت حریم قبور و احترام به حقوق شهروندان و رعایت حقوق شهروندی، در این آیین‌نامه حداکثر ابعاد سنگ‌هایی که بر روی قبور باید نصب شود، به اطلاع خانواده‌های عزادار رسیده تا با اطلاعات کافی و جامع اقدام به خرید و نصب سنگ مزار کنند.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج با اشاره به اینکه نصب سنگ مزار توسط پیمانکار سازمان انجام می‌گیرد، افزود: سنگ‌هایی که خارج از ضوابط موردنظر سازمان نصب شود، جمع‌آوری می‌شوند و تمام تبعات و خسارات وارده بر عهده بستگان متوفی خواهد بود.

نورمحمدی گفت: حک هرگونه تصویر نامناسب و خارج از موازین شرعی همچنین آیات قرآن کریم، اسماء الهی و ذوات مقدسه اهل‌بیت و اشعار یا متون نامتعارف بر سنگ مزار ممنوع است.

شهروندان می توانند برای دریافت و تکمیل فرم آیین‌نامه نصب سنگ مزار به این لینک  مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =