کرونا

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با بیماری کرونای استان البرز گفت: طی چند روز گذشته تعداد بیماران بستری استان افزایش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز،  نورمحمد فردی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار کرد: در حال حاضر رنگ شهرستان‌های کرج، فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ نارنجی و اشتهارد و طالقان نیز زرد است.

وی ادامه داد: بر اساس محدودیت‌های اعلام‌شده برای رنگ‌های مختلف، کارمندان ادارات و دستگاه‌های ضروری در شهرهای نارنجی با ۷۰ درصد ظرفیت و در ادارات غیر ضرور باید با ۵۰ درصد ظرفیت در محل کار حضور یابند.

وی افزود: در شهرهای زرد هم کارمندان ادارات ضروری باید با ۱۰۰ درصد ظرفیت و سایر ادارات نیز با ۷۰ درصد ظرفیت در محل کار حضور پیدا کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با بیماری کرونای استان البرز اضافه کرد: با توجه به اینکه استان‌های تهران و مازندران وضعیت قرمز دارند و طی چند روز گذشته تعداد بیماران بستری استان افزایش‌یافته باید گفت البرز در مرز تبدیل تغییر رنگ به قرمز قرار دارد و اگر مردم رعایت نکنند، ممکن است طی روزهای آینده شرایط غیرقابل‌کنترلی را تجربه کنیم.

فردی در پاسخ به وضعیت واکسیناسیون در استان، گفت: در کل کشور حدود ۶۰ میلیون نفر واجد شرایط تزریق واکسن هستند که تاکنون تزریق واکسن به  ۹۷ درصد افراد بالای ۷۰ سال  انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: از شهریورماه قرار است ماهانه ۱۰ میلیون دز واکسن در بنیاد برکت استان البرز تولید شود با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال همه جامعه هدف واکسن تزریق کنند.

معاون سیاسی استانداری البرز گفت: با توجه به اینکه بنیاد برکت در البرز واقع‌شده ظرفیت خوبی برای پوشش جامعه هدف برای تزریق واکسیناسیون وجود دارد.

فردی توضیح داد: از شهروندان درخواست می‌شود همچنان از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و حفظ بهداشت دست را جدی بگیرند و از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته نشوند تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =