• ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
  • کد خبر: 77609
برق

سرپرست شرکت توزیع برق البرز گفت: آدرس‌هایی در استان وجود دارد که برق آن‌ها هرگز قطع نمی‌شود چون این مشترکین در مسیر فیدرهای مراکز حساس قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رامین فرج با اشاره به علت اصلی قطع برق در استان البرز اظهار کرد: چند علت دست‌به‌دست هم داده‌اند تا در تابستان امسال چنین شرایطی را تجربه کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش بی‌سابقه میزان مصرف برق در سال جاری یکی از این دلایل است، افزود: به‌عنوان‌مثال امسال در بخش صنعت شاهد افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی توضیح داد: البته نباید فراموش کنیم کم‌بارشی امسال هم باعث کاهش ذخیره آب پشت سدها و به‌تبع آن کاهش تولید نیروگاه‌های آبی شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امکان استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های آبی در تمام طول شبانه‌روز برای تولید برق وجود ندارد. به‌علاوه امسال چاه‌های کشاورزی که در سنوات گذشته از اواخر خرداد وارد مدار مصرف می‌شدند به دلیل گرما و کم‌بارشی از اواخر فروردین وارد مدار شدند.

فرج تأکید کرد: در میان نباید تأثیر قابل‌استخراج رمز ارزها که را در فرایند افزایش مصرف برق نادیده بگیریم.

این مسئول اضافه کرد: برای جبران این کمبود درنهایت جدول زمان‌بندی‌شده قطعی برق برای مناطق مختلف استان تدوین و اجرایی شده است.

وی تأکید کرد: واقعیت این است اگر مصرف به همین شکل ادامه داشته باشد، قطعی برق تا پایان فصل گرما ادامه خواهد داشت ولی اگر مردم همکاری کنند و مدیریت مصرف داشته باشند، می‌توانیم از این پیچ بحرانی عبور کنیم.

سرپرست شرکت توزیع برق البرز بابیان اینکه افزایش دمای هواخواه نا خواه باعث افزایش مصرف برق می‌شود، گفت: به ازای هر درجه افزایش دما حدود هزار مگاوات افزایش مصرف برق‌داریم.

وی افزود: مصرف روزانه برق در کشور در اوج پیک مصرف بین ۶۶ تا ۶۷ هزار مگاوات است و پیش‌بینی می‌شود از این میزان حدود ۱۵ درصد کمبود تولید داشته باشیم یعنی چیزی حدود ۱۰ هزار مگاوات.

فرج اضافه کرد: در حال حاضر برنامه زمان بدی قطعی برق در هفت بلوک با خاموشی‌های دوساعته در حال اجرا است ولی طی چند روز گذشته افزایش مصرف باعث شده در برخی مناطق برق مشترکین در دو نوبت قطع شود.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا برنامه قطعی برق در همه مناطق اعمال می‌شود، توضیح داد: در استان البرز ۳۸۰  فیدر تغذیه‌کننده ۲۰ کیلوولتی وجود دارد که تنها ۴۰ مورد از آن‌ها در برنامه خاموشی قرار دارند.

وی گفت: در مسیر این ۴۰ فیدری که در برنامه قطعی برق قرار ندارند، تصفیه‌خانه‌های اصلی آب استان، بیمارستان‌ها، انتقال خون و مراکز حیاتی استان است.

وی توضیح داد: آدرس‌هایی در استان وجود دارد که برق آن‌ها هرگز قطع نمی‌شود چون این مشترکین در مسیر فیدرهای مراکز حساس نامبرده شده قرار دارند.

فرج ادامه داد: با توجه به اینکه  فیدر اختصاصی برای بیمارستان‌های استان ایجاد نشده و این مراکز در مسیر فیدرهایی قرار دارند که قبلاً ایجادشده‌اند بنابراین مشترکین دیگری که خانه، محل کسب‌وکار و ... آن‌ها هم در مسیر این فیدرها باشد به‌جز زمان وقوع حوادث خاص برق‌دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =