محمد مسیبی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: سالانه حدود یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی وارد چرخه ضایعات می‌شود.

محمد مسیبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به نامگذاری ۲۱ تیرماه با عنوان روز جهانی بدون پلاستیک اظهار کرد: طبق محاسبات اخیر کارشناسان، سالانه حدود یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی وارد چرخه ضایعات می‌شود و این رقم بالای تولید مواد پلاستیکی از جنبه‌های مختلف برای زمین مشکل‌ساز است.

وی ادامه داد: هرچند بخش اعظم این زباله‌ها به ظاهر دفن می‌شوند اما مقصد نهایی بسیاری از این کیسه‌های زباله‌ اقیانوس‌ها هستند و گاهی حتی این زباله‌ها تا ۱۰۰۰ سال بعد نیز تجزیه نمی‌شوند و در محیط زیست باقی می‌مانند.

 مسیبی افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان‌های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی باید از جمله اهداف مهم و برنامه‌های اساسی باشد و در این راستا به همکاری جدی همه ارگان‌ها بویژه صدا و سیما، آموزش و پرورش و دستگاه‌های ذیربط نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند خسارت ناشی از پلاستیک بر طبیعت و زندگی جانداران را با اهمیت خواند و گفت: انسان‌ها نباید از صدمات بهداشتی ناشی از تولید زباله غافل شوند.

مسیبی در پایان ضمن تشکر از شهروندانی که در امر کاهش تولید پسماند و جداسازی پسماندهای خشک و تر از مبداء همکاری خوبی با سازمان مدیریت پسماند داشته اند،گفت: از همه شهروندان کرجی درخواست می شود نسبت به حذف و یا کاهش استفاده از پلاستیک در چرخه زندگی اقدام و با این کار سهم خود را در حفظ محیط زیست ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =