چک

مدیرکل امور مالی شهرداری کرج از حذف فیزیکی صدور چک در فرآیند مالی این دستگاه خبر داد.

علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، با اعلام این خبر عنوان کرد: اکنون بخش عمده ای از خدمات مربوط به جابجایی وجوه در شهرداری کرج به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و صدور چک در حال حذف تدریجی است.

مدیرکل امور مالی شهرداری کرج گفت: پیش از این شهرداری در چرخه مالی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی طرف حساب خود، چک پرداخت می کرد که با حذف این عملیات، پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی  انجام می شود.

عابدی ادامه داد:‌ با انجام کامل این مهم، شهرداری کرج در زمینه تحقق خزانه الکترونیکی موفق عمل خواهد کرد و حذف چک، مانع از هر نوع سودجویی، ‌تاخیر در پرداخت‌ و یا رفع خطا در روند جابجایی بدهی‌ها و مطالبات می شود.

وی یادآور شد:‌ از دیگر مزایای چک الکترونیکی این است که علاوه بر شفافیت و حرکت به سوی انظباط مالی؛ قابل سرقت و جعل نبوده و نیازی به مراجعه مستقیم به بانک ندارد.

وی اضافه کرد:‌ با حذف چک های کاغذی تمامی روندها و رویدادهای مالی از صدور چک تا مغایرت گیری حساب ها؛ به بیش از ۵۰ درصد کاهش می یابد و همچنین شهرداری بدون وابستگی به زمان کاری بانک ها می تواند هر ساعت از شبانه روز و در تمامی ایام سال اقدام به واریز مطالبات ذی نفعان کند.

مدیرکل امور مالی شهرداری کرج گفت:‌ تا کنون طی ابلاغ دو دستور العمل به مناطق و سازمان‌های تابعه، پیاده سازی خدمات الکترونیک، در حال اجرا است که تحقق کامل این امر ‌علاوه بر تسریع در خدمت رسانی به ذی نفعان، ‌موجب کاهش شیوع ویروس کرونا و ارتقاء سطح سلامت شهروندان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =